Downsizing, czyli zastępowanie silników o dużych pojemnościach jednostkami mniejszymi, lecz o zbliżonych osiągach, jest stosowany także przez producentów aut sportowych. AMG nie jest tutaj wyjątkiem. Część modeli już teraz posiada podwójnie doładowane jednostki V8 zamiast stosowanych wcześniej wolnossących V12.
Mimo to, niemiecki producent nie planuje wycofania "v-dwunastek" z produkcji. - "W najbliższych 5-6 latach silniki te wciąż pozostaną w naszej ofercie. Niemniej jednak naszym celem jest stała poprawa w zakresie wydajności" - powiedział Ola Kallenius, szef AMG.
W tym celu, Niemcy zamierzają skierować część zasobów do prac nad układami hybrydowymi. - "Nie jest to jednak pilna kwestia. W dalszym ciągu możemy usprawnić nasze konwencjonalne silniki spalinowe w wielu obszarach, uzyskując lepsze osiągi przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa" - dodał Kallenius.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?