AMG bez jednostek wysokoprężnych

(pp) źródło: Autocar
Fot. AMG
Fot. AMG
Gdy na początku 2012 roku BMW przedstawiło nową, 380-konną jednostkę wysokoprężną, która będzie napędzała sportowe modele tej marki, można było się spodziewać, że podobnie postąpi AMG. Nadworny tuner Mercedesa pozostanie jednak wierny silnikom benzynowym.
Fot. AMG
Fot. AMG

W wywiadzie z portalem Autocar, Ola Kallenius, szef AMG stwierdził, że silniki Diesla zachwiałyby pozycją tego producenta w oczach klientów. Ponadto, stosowane od niedawna jednostki V8 z podwójnym doładowaniem są wyjątkowo ekonomiczne, m.in. dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa.

Ponadto, Kallenius stwierdził, że AMG rozważało w przeszłości zastosowanie jednostek wysokoprężnych, lecz zrezygnowano z tego pomysłu, ze względu na niższą masę, lepszy dźwięk, a także osiągi silników benzynowych.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty