Budowa tego odcinka została rozpoczęta w 2010 roku, zaś według pierwotnych założeń jej otwarcie miało nastąpić przed mistrzostwami Euro 2012. Niestety, cel ten nie został zrealizowany, m.in. przez problemy z wykonawcami. Budowa 57-kilometrowego fragmentu została podzielona na 3 odcinki. Za środkowy odpowiadało polsko-macedońskie konsorcjum NDI-SB Granit. Jednak na początku 2011 roku zerwano z nim umowę, co doprowadziło do poważnych opóźnień.
Najbardziej zaawansowane prace są na pierwszym i trzecim odcinku, których łączna długość wynosi 36,1 km. Będą one gotowe i całkowicie przejezdne przed końcem 2012 roku. Niestety drugi z nich zostanie oddany do użytku jedynie w połowie. Kierowcy będą korzystali z jednej części jezdni, podróżując w obie strony. Będzie się to wiązało z ograniczeniami w ruchu.
Mimo to, GDDKiA zależy na otwarciu tej trasy i w ten sposób odciążeniu drogi krajowej nr 4. Koszt tej inwestycji wyniesie ok. 2 mld złotych.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?