Subaru XV (2012 - teraz) - opinia użytkownika similar
2015-09-29, similar
Marka: | Subaru |
---|---|
Model: | XV |
Generacja: | (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2014 |
Przebieg: | 6 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 2.0i |
Podsumowanie:
zalety: autko na wszystkie okazje (do pracy, na wakacje, po mieście), wysokie (żaden krawężnik czy śnieg mu nie straszny - 22cm prześwitu!), wszędobylskie (miasto, autostrada, średni teren), bezpieczne (trzyma się drogi jak przyklejone), ciekawe (niespotykana bryła, wciąż rzadkie na drogach), w przystępnej cenie jak na takie wyposażenie i napęd (nieporównywalny z innymi pseudo czteronapędowcami), umiarkowane spalanie jak na taka masę oraz możliwości i stały napęd 4x4 (miasto: 8-9l, trasa 90-110km/h: 6,5-7l, autostrada 120-150km/h: 8,5l, vmax: 205km/h: 11l/100km ), dobre przyśpieszenie jak na ta masę - 9s do setki, wysoki Vmax - 205km/h, twarde zawieszenie + duże koła zapewniają że niczego sobie nie uszkodzimy, dobra wentylacja, dużo miejsca dla pasażerów z tyłu, złodzieje się nim nie interesują więc ubezpieczenie nie jest zbyt wysokie...... wady: można by było dopracować trochę bardziej jakość i estetykę wykończenia, plastiki kiepskie, brak przyciemnianego elektrycznie wstecznego lusterka, mały bagażnik jak na ten gabaryt auta, brak fabrycznego koła zapasowego (trzeba sobie dokupić samemu), dość głośna skrzynia biegów przy wrzuceniu jedynki na postoju, dość głośne wnętrze (choć mój rocznik - 2014 - ponoć już ma to poprawione w porównaniu sprzed faceliftingu), kiepskie audio (CD gra ładnie, ale radio kiepsko)... spore świsty karoserii przy prędkości powyżej 150km/h, przy podjazdach na poprzeczne przeszkody (np. śpiący policjant) - nawet powoli - bardzo podskakuje tył, kiepsko usytuowany podłokietnik - za krótki i za niski, mało schowków w kabinie - a jest miejsce aby je umieścić (choćby szuflady pod przednimi siedzeniami), brak tylnego podłokietnika a co za tym idzie dostępu do bagażnika z wnętrza kabiny, ciut za wąskie siedzenia z przodu, brak odrębnego nawiewu klimatyzacji na tył auta, kiepskie ASO i wysokie ceny serwisowania...
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
ciut za głośna - choć za to dość precyzyjna
-
Zawieszenie:
ciut za twarde - choć za to bardzo bezpieczne
-
Wnętrze:
słabej jakości plastiki, mało schowków, sporo miejsca ogólnie, stosunkowo mały bagażnik
-
Komfort jazdy:
sprężyście - sportowo
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7l/100km |
Zalety i Wady
- napęd
- wygląd
- prestiż
- nietuzinkowość
- bezpieczeństwo
- uniwerslaność
- kiepskie wykończenie wnętrza
- słaba jakość plastików
- mało schowków
- brak fabrycznego koła zapasowego
- stosunkowo wysokie ceny usług ASO
- mało dobrych i godnych marki punktów ASO