Subaru Legacy / Legacy Outback - opinia użytkownika Burus- [email protected]
2006-01-21, Burus- [email protected]
Marka: | Subaru |
---|---|
Model: | Legacy / Legacy Outback |
Generacja: | — |
Rok produkcji: | — |
Przebieg: | — |
Nadwozie: | — |
Silnik: | — |
Podsumowanie:
nikt juz dzis nie watpi,iz to najlepsza marka na swiecie- w swej kategorii. Unikat jedyny wsrod popularych seryjnie budowanych- bo silnik :"boxer"- wziety w 71 r z citroene i przerobiony po japonsku- (subaru to firma lotnicza) najlepsze technologie i niezawodnosc)!A taki silnik gwarantuje - nie tylko dlugowiecznosc ( miliony km) ale i najnizej polozony srodek ciezkosci- co dodatkowo powoduje sie najlepsze trzymanie sie drogi! Firma ta w 85 r zakupila patent Mitsubishi na AWD-syetem proporcjonalego napedu obu osi za wiele setekek milionow $!Jego unikalnosc polega na stosowaniu systemu hydraulicznego - bez interwencji elektroniki,czy mechaniki! Pzezkaz momentu obr z glownego dyferencjalu- skrzyni przekladniowej nastepuje samoczynnie-na oba dyferencjaly w zaleznosci od oporu kol! jest wiec proporcjonaly i adequatny do potrzeb! ----------------------------------------- w w Impreza i podstawowych modelach legacy- nie ma blokady dyferencjalow ia plynnosc przykladania momentu obr do poszczegolnych osi- waha sie miedzy 80% a 20%- zamiennie! Przy hamowaniu,przy przyspieszaniu itp.Drozsze modele Mitsubishi i pochodnych- oraz Outback subaru maja te proporcje inne oraz blokady dyferencjalow - gdy zachodzi potrzeba -Oraz hamulce automatyczne na te kola,ktore w danym momencie nie cigna~! -------------------------------------------- Mialem wiele samochodow 4x4 i AWD.Dotad posiadam i TYLKO TAKIE = bede kazdemu doradzal! Subaru Impreza Outback- sport z 96 r i Legacy 1999- na ktory ten zamienielismy bo byl za ciasny dla dorastajacych dzieci! Imp. z silnikiem 2,2l 140KM i Legacy z 2,5l =165KM( bez turbo)!Niestey ze wzgledu na uklady malzenskie- rozwod/ musialem i ten najlepszy na swiecie - w tej klasie samochod spzredac po 3 latach!Wszystkie subaru w USA maja standardowo - pelne wyposazenie - wspomagan AC/ ELEKTR OTWIERANIEitp.Wspaniale zawieszenie- mimo,ze w impreza ubozszy przod- ale tyl na podwojnych whaczach ze stabilizatorami przechylu!Gwarantuje nax komfortu a szczegolnie bezpiecznej jazdy po lukach! System AWD nie dosc,iz w warunkach slizgawicy jest nieporownywalny do innych sterowanych elektronicznie- niezawodny- dodatkowo eliminuje nad i podsterowownosc kazdego napedu!Takze na suchej nawierzchni! ------------------------------------------ Model do 2000r mialy wade ABSu- ktora ponoc juz wyeliminowano!Na lodzie pokrytym sniegiem cienka warstwa -elekroniczne czujniki waryjowaly i sam nie hamowal! Trzeba wtedy bylo silnie nacisnac pedal! Silniki subaru sa niebywale elastyczne jakich juz na swiecie nie ma( oprocz porche boxer)- wiec mozna wysokim biegiem jechac wolno!jest wiec ekonomiczny - dynamiczny i bezpieczny!Niestety ma b, wysoki stopien sprezania bliski 11:1- wiec wymaga najwyzej OKT ( 98+)benzyny a o oszustwo na stacjach nie trudno! Trzeba wiec wozic ze soba OKTAN BOOSTER i dolac do baku gdy nas oszukaja!Inaczej niszczy sie stukami detonacyjnymi silnik!Jescze gorzej jest gdy mamy ten sam z turbodoladowaniem! wiecej danych,uwag exploatycyjnych? prosze napisac do mnie!([email protected]) I jeszcze uwaga! jako,iz jest to wysokiej klasy i precyzji silnik- wyczynowy- wiec wymaga zmian najlepszych olejow conajmniej co 5 tys km!( ale wtedy nie trzeba stosowac drogiego syntetyku)! wystarczy zwykly 10-50 SAE -latem i 5-30 zima/Castrol,czy Mobil)!Lub lepsze kendal ect! Obsluga sevice silnika jest trudna,gdyz z uwago na konfiguracje silnika- trudny jest dostep nawet do swiec! Burus
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
-
Zawieszenie: