Subaru Forester II (2002 - 2008) - opinia użytkownika jkr
2019-12-12, jkr
Marka: | Subaru |
---|---|
Model: | Forester |
Generacja: | II (2002 - 2008) |
Rok produkcji: | 2003 |
Przebieg: | 257 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 2.0 Turbo |
Podsumowanie:
Auto zdecydowanie godne uwagi, chociaż coraz trudniej o zadbany egzemplarz. Świetne właściwości jezdne, niepowtarzalna stylistyka, jakość wykonania wszystko na ogromny plus. Autentycznie, ciężko jest się do czegoś przyczepić. Przy odrobinie nakładów na porządny serwis, auto jest niezawodne.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
klasyczna, hydrauliczna skrzynia biegów automanualna, trochę wolna na początku, kwestia przyzwyczajenia. Zalecana częsta (co 20kkm) wymiana oleju, poza tym kompletnie bezobsługowa. Ponad 80kkm po programie, przejście z fabrycznych 177 KM na około 250 KM przeszła bez problemu, słowem solidna konstrukcja która przy odrobinie dbałości i regularnych wymianach oleju jest długowieczna nie do zdarcia. Silnik wymaga częstych wymian oleju, max. co 10kkm. Wszelkie problemy, typu obrócona panewka biorą się przede wszystkim z zajechania na starym oleju, lub jego braku. Przy dużych przebiegach - słychac oczywiście piston slap, zwłaszcza przy niższych temperaturach. Po kilku chwilach, gdy olej wszędzie dotrze i silnik złapie temperaturę - zjawisko ustępuje. Turbo bardzo fajnie ciągnie, trochę wysoko bo od około 2.2k obrotów.
-
Zawieszenie:
Seryjne amortyzatory SLS tylne po dłuższej eksploatacji niestety padają i tył osiada. Cena nowych bardzo wysoka, regeneracja praktycznie nieopłacalna. W swoim aucie wstawiłem zestaw Kayaba Ultra SR, przy odrobinę niższych niż seryjne sprężynach. Jazda bardzo komfortowa, polecam taki upgrade.
-
Wnętrze:
Bez zbędnych bajerów, klasyczne surowe wnętrze japońskiego auta z przełomu wieków. Bardzo dobre materiały i ich spasowanie, po wielu latach nic nie skrzypi i nic się nie luzuje. Jedyny minus to seryjne radio, które wymieniłem na Alpine + delikatnie wyciszyłem wnętrze i wymieniłem głośniki.
-
Komfort jazdy:
Dla rodziny 2+1 wystarczająco dużo miejsca, spory bagażnik. Niestety kanapa z tyłu nie jest trzyosobowa wbrew specyfikacji, osoba w środku bardzo się męczy na dłuższych trasach.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 15l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 12l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 11l/100km |
Zalety i Wady
- niepowtarzalny charakter auta
- bardzo duży potencjał do modyfikacji jak ktoś lubi :)
- napęd 4x4 wbrew pozorom również na zwykłych drogach asfaltowych, świetne prowadzenie auta w zakrętach, bezpieczeństwo
- duży szyberdach
- jakość wykończenia, trwałość użytych materiałów
- stosunkowo mało skomplikowana konstrukcja, brak zbędnej elektroniki, niezawodność
- bardzo dobra dostępność części zamiennych, zarówno nowych jak i używanych
- bardzo duże zużycie paliwa, styl jazdy naprawdę niewiele tu zmienia
- słabe wyciszenie i fatalne audio seryjne
- rdza (nadkola)