Mazda 5 I (2006 - 2010) - opinia użytkownika olo
2016-12-18, olo
Marka: | Mazda |
---|---|
Model: | 5 |
Generacja: | I (2006 - 2010) |
Rok produkcji: | 2009 |
Przebieg: | 250 tys. km |
Nadwozie: | MPV |
Silnik: | 2.0 CD |
Podsumowanie:
Szczerze nie polecam auta - no chyba że ktoś lubi oglądać swoje auto w warsztacie lub jadąc na wakacyjne wyjazdy lubi mieć duszę na ramieniu... Jedyne czemu moge zaprzeczyć wbrew obiegowym opiniom to blacharka - jak masz pewne auto bez napraw lakierniczych i z zakonserwowanym podwoziem to nie ma rdzy... Ja nie miałem w żadnej mazdzie problemu z blachą.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Miałem w swoim żywocie 3 Mazdy... 626 GW diesel ... kupiona z przebiegiem 200 000 - nalatałem kolejne 200 000 i nic... Zadowolony z niej kupiłem nowszą 626 lift - kupiona z przebiegiem 160 000 - sprzedana z przebiegiem 440 000 i złego słowa nie powiem... Z doświadczeniem 2 szt niezawodnych aut szukam mazdy Przyzwyczajony do Mazdy kupuję pewniaka od znajomych z niemiec - Mazda 5 - przebieg 102 000 km - Silnik diesla - 143 KM Znajomy sprzedaje bo cukrzyca załatwiła mu nogi i nie był w stanie jeżdzić... Auto pewne wiec się nie zastanawiam... do przebiegu 160 000 nie mam najmniejszych problemów... I zaczynają się schody... 160 000 km pada DPF... Kastracja dpf-a i śmigam dalej lżejszy o 2000 zł... 180 000 pada turbina... Jako że wydałem już wcześnie dużo kasy i nie kalkuluje mi sie pozbywać auta robię turbinę - 1200 zł... Przy przebiegu 220 000 wydmuchuje uszczelkę pod głowicą... Mam już dość serdecznie tego auta ale nie mając kasy na nic nowszego robię głowicę /planowanie, nowy rozrząd, uszczelnienia wydając 3000 zł.../ przy przebiegu 250 000 km pada dwumasa.. Pozbywam się auta za grosze. NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIĘ MAZDY. Wyleczyłem się skutecznie z tego badziewia - mazdy przy przebiegu około 200 000 to cykające komby... Mazdy 5, 3 i 6 z silnikami diesla to poprostu porażka...
-
Zawieszenie:
Jedyny minus zawieszenia to łączniki stabilizatora tył - przy aucie użytkowanym w 4-5 osób łącznik do wymiany średnio co 40 tyś km
-
Wnętrze:
Zużywające się tapicerki i plastiki bardzo podatne na zarysowania. Szczególnie fotel kierowcy - auta z przebiegiem 100 000 fotele mają w takim stanie jakby to był samochód z przebiegiem pół miliona
-
Komfort jazdy:
Głośna przy prędkościach powyżej 100 km/h
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- głośno wewnątrz przy predkościach powyżej 100 km/h
- bardzo awaryjne silniki deisla