Głównym celem wprowadzenia owego systemu jest zbieranie danych statystycznych. Uzyskiwane dane dotyczyłyby natężenia ruchu w niebezpiecznych punktach, udziału w ruchu samochodów osobowych czy ciężarowych. ISKIP będzie składał się z kamer oraz Centralnego Systemu Statystycznego.
Na drogach znajdować się będą bramki z zamieszczonymi trzema kamerami. Te natomiast, zintegrowane będą z systemem pozwalającym na rozpoznanie rozmiaru, koloru a nawet modelu przejeżdżającego auta. Aktualna skuteczność rozpoznawalności oceniana jest na 95%. Kierowcy niestety nie pozostaną anonimowi. Kamery mają także zdolność do zapisywania twarzy. W Centralnym Systemie Statystycznym będą gromadzone wszystkie zdobyte na drogach dane. System może współpracować także z Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców co nie wyklucza ustalenia informacji na temat właściciela pojazdu i ewentualnego dostarczenia mu mandatu.
ISKIP, z powodu możliwości dużej ilości istniejących już bramek wykorzystywanych przez system viaTOLL, będzie miał także możliwość okresowego pomiaru prędkości. W takim przypadku niestety nie poskutkuje często stosowane zwalnianie przed bramką pomiarową. Jedyną możliwością jest zatrzymanie się pomiędzy bramkami tak, by zwiększyć czas przejazdu. Wyliczenie średniej prędkości dla pojazdu będzie tylko formalnością.
Wartość systemu wynosi ok. 2 mln zł, a całość zostanie sfinansowana z funduszy unijnych.
Źródło: wp.pl
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?