Bezpieczne dzieci na drodze

Karolina Szmytko
Plakat Filipa Berendta i Macieja Waligóry wyróżniony w konkursie rok temu
Plakat Filipa Berendta i Macieja Waligóry wyróżniony w konkursie rok temu
W Nowej Galerii Muzeum Plakatu w Wilanowie otwarto ekspozycję dzieł zgłoszonych do konkursu, którego celem było stworzenie „dobrego znaku z celnym przesłaniem, który może ocalić życie”.

Każdego roku z mapy Polski znikają prawie dwa miasta wielkości mazurskich Mikołajek (3,8 tys. mieszkańców). W każdym wskazują na to za­trważające statystyki ofiar wypadków na krajowych drogach. Tylko w ubiegłym roku doszło do niemal 50 tys. kolizji, a co jedenasta skończyła się śmiercią jej uczestnika.

Plakat Filipa Berendta i Macieja Waligóry wyróżniony w konkursie rok temu
Plakat Filipa Berendta i Macieja Waligóry wyróżniony w konkursie rok temu

 

Zgubne skutki brawury i bez­myślnego naciskania na pedał gazu, a także nieznajomości przepisów czy siadania za kółkiem po kilku głębszych odczuło na własnej skórze niemal 60 tys. osób, które ucierpiały w wypadkach drogowych, jakie miały miejsce w zeszłym roku. Jak na złość statystyki te nie chcą maleć. A coraz więcej ofiar przybywa wśród najmłodszych uczestników ruchu - dzieci, które nie ukończyły 15. roku życia.

 

Nic więc dziwnego, że kampanie społeczne na rzecz poprawy sytuacji na polskich drogach cieszą się dużą popularnością. Akcja "Bezpieczne dzieci

II miejsce w 2007 r., Marta Stawarczyk
II miejsce w 2007 r., Marta Stawarczyk

na drodze" angażuje artystów plastyków. Kampania połączona z konkursem na plakat i wystawą nadesłanych prac właśnie finiszuje.

 

W Nowej Galerii Muzeum Plakatu w Wilanowie otwarto ekspozycję dzieł zgłoszonych do konkursu organizowanego przez agencję Adah Advertising do spółki z warszawską ASP i samym muzeum. Wyzwaniem okazało się stworzenie "dobrego znaku z celnym przesłaniem, który może ocalić życie". Rękawicę rzuconą przez pomysłodawców akcji podnieśli studenci i profesorowie Akademii Sztuk Pięknych oraz uczniowie ponad­podstawowych szkół artystycznych i spece od reklamy.

III miejsce w 2007 r., B.K. Kotowska
III miejsce w 2007 r., B.K. Kotowska

 

Zarówno początkujący, jak i doświadczeni artyści plakatu, zmotywowani szczytnym celem oraz cennymi nagrodami, okazali się nadzwyczaj płodni. Organizatorom dostarczono ponad 180 prac, które oceniać będą mistrzowie polskiego plakatu i zarazem profesorowie uczelni plastycznych: Waldemar Świerzy, Mieczysław Wasilewski, Stanisław Wieczorek oraz Wiktor Jędrzejec i Tomasz Lachowski. Już 9 maja jury ogłosi laureatów pierwszej nagrody (10 tys. zł) oraz dwóch wyróżnień (5 tys. zł).

 

Po zakończeniu wystawy wielkoformatowe plakaty trafią na ulice polskich miast. Dzieła artystów, którzy mówią stop śmierci na polskich drogach, będą prezentowane na przydrożnych billboardach oraz podświetlanych tablicach na przystankach autobusowych. Ku przestrodze tym, którzy lubią wcisnąć gaz do dechy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie