![Fot. DaimlerChrysler: Jeep Commander oferowany będzie z trzema silnikami benzynowymi o mocach od 210 do 340 KM.](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/75/f5/62430f1e19275_p.jpg?1648561951)
Model Commander
nawiązuje stylizacyjnie do wcześniej produkowanych Jeepów: Willysa Station Wagon wytwarzanego w latach 1946-1962, Wagoneera (1963-1991) i
![Fot. DaimlerChrysler: Commander wykorzystuje wiele podzespołów Jeepa Grand Cherokee m.in. płytę podłogową, zawieszenia i silniki.](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/ba/59/62430f1fac08a_p.jpg?1648561953)
Cherokee z lat 1984-2001. Jest jednak pierwszym w historii marki pojazdem z trzema rzędami siedzeń. Umieszczono je w ten sposób, że każdy następny rząd jest nieco wyżej od poprzedniego. Dwa ostanie rzędy składają się, co pozwala na zwiększenie objętości bagażnika. Autem może podróżować siedem osób.
![Fot. DaimlerChrysler: Commander to pierwszy w historii marki Jeep samochód z trzema rzędami siedzeń. Każdy z nich umieszczony został wyżej od poprzedniego](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/b6/1a/62430f2335707_p.jpg?1648561956)
Commander wykorzystuje płytę podłogową Jeepa Grand Cherokee. Auta mają również ten sam system stałego napędu
![Fot. DaimlerChrysler: Wnętrze Commandera jest nowoczesne.](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/6b/e9/62430f21495c1_p.jpg?1648561954)
na wszystkie koła, zawieszenia, a nawet silniki.
Do napędu Commandera przewidziano trzy widlaste jednostki: 6-cylindrową 3,7 l/210 KM oraz 8-cylindrową 4,7 l/230 KM. Najmocniejszym silnikiem jest V8 typu Hemi o pojemności 5,7 l rozwijający moc 340 KM. Dzięki zastosowaniu systemu MDS w trakcie spokojnej jazdy odłączane są cztery z ośmiu cylindrów, co pozwala zaoszczędzić do 20 proc. paliwa. Dopiero mocniejsze naciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik zaczyna pracować pełną mocą.
![Fot. DaimlerChrysler: Grand Cherokee SRT8 to wersja usportowiona. Zmianom poddano wygląd, zawieszenia i jednostkę napędową auta.](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/3b/70/62430f2518905_p.jpg?1648561958)
Grand Cherokee SRT8
jest najszybszym autem w historii Jeepa, a być może najszybszym na świecie pojazdem terenowo-rekreacyjnym.
Wersję SRT8 opracowano na bazie Jeepa Grand Cherokee trzeciej generacji. Zmodyfikowano wygląd samochodu. Założono spojlery, a na masce umieszczono dodatkowy wlot powietrza. Inaczej wygląda także wnętrze.
![Fot. DaimlerChrysler: – Silnik Jeepa Grand Cherokee SRT8 ma 6,1 l pojemności i rozwija moc 415 KM. Samochód osiąga „setkę” w czasie poniżej 5 sekund](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/31/3e/62430f26b56a1_p.jpg?1648561960)
Utwardzono zawieszenie stosując sportowe amortyzatory i sprężyny. Najważniejszą zmianą jest jednak wykorzystanie do napędu silnika Hemi, którego pojemność zwiększono z 5,7 do 6,1 l, a moc z 340 do 415 KM. Cherokee SRT8 rozpędza się od 0 do 100 km/h w niecałe 5 sekund - szybciej niż Porsche Cayenne Turbo.
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.220.0/images/video_restrictions/0.webp)
Pierwszy trening polskich piłkarzy pod okiem 2500 kibiców
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?