Toyota Corolla XI (2013 - teraz) - opinia użytkownika Tomasz
2018-09-12, Tomasz
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | Corolla |
Generacja: | XI (2013 - teraz) |
Rok produkcji: | 2016 |
Przebieg: | 12 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 1.6 |
Podsumowanie:
Na szczęście nie jestem właścicielem opisywanego auta, ale nim też jeżdżę. Jestem osobą z doświadczeniem za kółkiem i moja ocena jest przemyślana. Nie wiem kto pisze oceny tak mocno różniące się od mojej i jaki ma w tym cel. Ja jednak zalecam osobom zainteresowanym tym autem przemyślenie sprawy na zimno.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Skrzynia biegów - Jeden z niewielu elementów, który pracuje pewnie w tym aucie, mam na myśli precyzję pracy dźwigni, nie dobór przełożeń. Silnik 1,6 o mocy deklarowanej przez producenta 132 KM? to kpina z nabywcy. Nie radzi sobie ze sprawnym rozpędzaniem tej masy. Naprawdę nie przesadzam. Bardzo duże spalanie - miasto 11-12L, trasa 8L (do 120 km/h), przy jeździe jak w kondukcie pogrzebowym można zejść do 6,5L. Ogólnie: Gdy spoglądamy na wskaźnik paliwa co 5 minut, widzimy jak wskazówka opada.
-
Zawieszenie:
Słabe trzymanie w łukach, a przy jednoczesnym pokonywaniu nierówności na łukach auto przeskakuje. Stukot jak przy wyeksploatowanych końcówkach drążków lub sworzni wahaczy podczas jazdy po nawierzchni brukowej. Ale jest pozytyw w zawieszeniu - auto bardzo dobrze przylega podczas gwałtownego hamowania przy jeździe na wprost. I jeszcze: bardzo duży stopień zużycia tarcz hamulcowych i strasznie pylące klocki hamulcowe
-
Wnętrze:
Wygląda niby ładnie (tylko te tandetne "wstawki" srebrne...i wszechobecny plastik, który we wnętrzu zwyczajnie śmierdzi) Przy przebiegu 12500km już zaczynają skrzypieć elementy deski rozdzielczej i tapicerka drzwi kierowcy, same drzwi kierowcy nie zamykają się już tak precyzyjnie jak na początku. Podobnie trwałość foteli (oceniana na podstawie fotela kierowcy) - już jest odkształcona pianka siedziska, co powoduje marszczenie i zapadanie się poszycia. Kierownica wytarta w okolicach przycisków do obsługi radioodbiornika. Sam "system audio" wykonany chyba z surowców wtórnych. Czepiam się tak bardzo ponieważ opisywana Corolla to wersja wyposażenia: Premium, więc tym bardziej obciach, że takie sytuacje mają miejsce.
-
Komfort jazdy:
Głośno głównie za sprawą dźwięków dochodzących z zewnątrz np: kamyki wypadające z opon i uderzające w nadkola sprawiają wrażenie jakby wpadały do wnętrza. Aby wyprzedzić jakikolwiek pojazd, trzeba niestety "żyłować" silnik do obrotów młynka do kawy, co także generuje hałas. Jeszcze ciekawostka - jak w Fiacie 126p, pokrywa przedziału silnika nie posiada pod spodem pianki wytłumiającej.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 11.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 9.75l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 8l/100km |
Zalety i Wady
- Jednak nie wieje i nie pada na głowę
- Niskiej jakości materiały wewnątrz
- Droga eksploatacja (zużycie paliwa)
- Łatwo rysujący się lakier
- Szybko eksploatujące się tarcze i klocki
- Niepewne zawieszenie na łukach
- Dynamika wózka golfowego