Mazda 3 III (2013 - teraz) - opinia użytkownika Janek Krz...
2015-08-02, Janek Krz...
Marka: | Mazda |
---|---|
Model: | 3 |
Generacja: | III (2013 - teraz) |
Rok produkcji: | 2014 |
Przebieg: | 900 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 2.0 |
Podsumowanie:
Samochód ma kilka wad ale jego cena jest adekwatna do jakości, bardzo przyjemne i zwinne autko ktòre ładnie wyglada. Ja dostałem jeszcze opony zimowe gratis wiec zaoszczedziłem na oponach i oszczedzam na paliwie bo silnik jest naprawde oszczedny.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Zacznijmy od silnika który pod względem ekonomicznej jazdy jest bez zastrzeżeń, w mieście spalanie to 7,5l/100km bez delikatnego obchodzenia się z gazem a w trasie 5,4l/100km.Niestety silnik posiada system i-stop który jest niedopracowany.Kiedy samochód wolno się toczy i-stop potrafi sie właczyć i auto albo gaśnie albo gwałtownie sie zatrzymuje co jest niebezpieczne . Ten problem najcześciej występuje kiedy dojeżdżam do sygnalizacji i włacza mi się zielone światło a autko jeszcze sie toczy na luzie. Na szczeście da sie go wyłaczyc i problem mija aż do ponownego odpalenia bo system po za każdym razem po dopaleniu silnika trzeba dezaktywować.Przejde teraz do skrzyni biegów która tak jak silnik jest świetna niestety pojawia sie znów "ale...".Posiadam manualna 6-ścio biegowa skrzynie biegów która jest rewelacyjna w trakcie jazdy .Podczas jazdy cicha a skok drażka zmiany biegów jest bardzo krotki co pozwala na szybka zmiane biegów.Niestety kiedy zatrzymam sie częstym problemem bywa wrzucenie "jedynki" lub biegu wstecznego . Trzeba mocnym ruchem "wbić" jeden z w/w biegów , strasznie denerwujace kiedy musze jezdzic w mieście i dość czesto mam taki problem .
-
Zawieszenie:
Zawieszenie w nowej maździe jest doskonałe , dzieki kolumnie McPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu zapewnia sportowe wrażenia z jazdy i dużą przyjemność z pokonywania zakrętów. Na pewno ogromna zasługa jest rozbiar opon bo seryjny rozmiar to 250/60 r16 (balony) które pomagaja wybierać kazda nierównosć
-
Wnętrze:
Wnętrze jest bardzo dobrze wykonane , otaczajace plastiki sa miękkie i dobrze spasowane. Przeszycia czerwona nitka na kierownicy , mieszku zmiany biegów fotelach itp bardzo ładnie sie odznaczaja na tle czarnego wnetrza . Mimo wersji hatchback bo taka posiadam miejsca w samochodzie jest wystarczajaco dużo zeby zmieściło sie pięć osób . Porónałem wnetrze z wersja sedan ale nie ma żadnej różnicy a bagażnik w sedanie jest głebszy lecz niski . Musze dodać że nie posiadam koła dojazdowego za ktòre trzeba dopłacić .Jeśli ktoś z Was sie zdecyduje musi sie liczyc z tym ze bedzie miał jeszcze mniej miejsca w bagażniku bo przez koło znacznie podniesie sie podłoga o jakies 15 cm. to znaczaco zmniejszy pojemnosc bagażnika. Do minusów muszę dodać fotele kierowcy i pasażera , sa z bardzo cienkiej gabki wiec mozna czasem poczuć metalowy stelaż do którego sa przymocowane.Trzymanie boczne foteli jest bardzo dobre pamietajac ,że autko nie jest sportowe.
-
Komfort jazdy:
Gdyby nie było tych pare wad które bardzo wpływaja na komfort a zwłaszcza na bezpieczeństwo !auto było bu udane . DODAM JESZCZE ZE ODDAŁEM JUZ RAZ SAMOCHÓD NA GWARANCJE PO MIESIACU OD WYJAZDU Z SALONU ,BO ODBÓJ W DRZWIACH TAK TRZESZCZAŁ PRZY OTWIERANIU I ZAMYKANIU DRZWI ŻE AŻ WSTYD BYŁO NIM JEŹDZIC . Na szczescie mie miałem problemu z reklamacja.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.4l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.4l/100km |
Zalety i Wady
- Cena do jakości
- Wyglad
- Dynamika
- Zawieszenie
- Biegi nie dokładnie wchodza
- Syst. i-stop za wcześnie się włacza
- Słabo wygłuszone wnetrze