Fiat Panda III (2012 - teraz) - opinia użytkownika Kasztashi
2019-04-21, Kasztashi
Marka: | Fiat |
---|---|
Model: | Panda |
Generacja: | III (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2015 |
Przebieg: | 35 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.2 |
Podsumowanie:
Autko to kontynuacja wspaniałej starej konstrukcji fiatowskiej ,która sprawdziła się u poprzedniczki i nadal działa rewelacyjne. Trzeba liczyć się z kompromisami bo jak wiadomo nie ma aut idealnych mimo wszystko jeżeli macie zastosowanie takie jak ja (nie jechałem trasy powyżej 100km+ bo moje trasy to Praca+dom+sklep+coś załatwić) to możemy kupić naprawdę super furę do podróżowania z punktu A do punktu B.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Skrzynia chodzi bardzo lekko. Przełożenie jest krótkie i precyzyjnie przez co od razu wiemy jaki na jakim biegu jedziemy. Dodatkowo podobnie jak w Pandzie 2 dźwignia zmiany biegów jest wyżej przez co obsługa jest bardzo wygodna.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie jest miękkie to zaleta i wada. Największą zaletą to fakt iż przejeżdżanie przez dziury jest bezbolesne oraz miękkie co ostudzi temperament niejednego "szaleńca drogowego" ale kosztem bujania się na zakrętach przez co jazda w zakrętach nie raz trzeba wykonywać redukcje aczkolwiek w moim przypadku do prędkości jaka jest dopuszczalna znakiem drogowym (np. po za terenem zabudowanym gdzie dopuszczalna jest 90 km/h nagle przejeżdżamy przez zakręt gdzie dopuszczalna prędkość to 40 km/h to trzymając się przepisu da się spokojnie przejechać bez ostrego przechyłu).
-
Wnętrze:
Dla człowieka co ma wzrost 182 cm bez problemu znajdzie miejsca na fotelu kierowcy, pasażer z przodu również bez problemowo znajdzie miejsce nawet wyższy ok. 190 cm ( to samo dotyczy kierowcy). Z tyłu pasażer 180cm (za kierowcą 182cm) wsiadanie będzie utrudnione, oraz trochę ciasno będzie mu w miejscu na nogi ale nad głową będzie miał miejsca pod dostatkiem ( na trasy miejsce to wystarczy). Jak na współczesne samochody segmentu A pojemność bagażnika nie jest najpojemniejsza to 225 l ale wystarczającą na codzienne zakupy. Po złożeniu tylnej kanały dostajemy 870 l zatem w dwie osoby bez problemowo możemy wykonać porządne zakupy np. na święta Bożonarodzeniowe. Dlatego podaje 2 bo niestety ale nie ma dzielonej kanapy oraz nie ma płaskiej przestrzeni ładunkowej ( ma za to regularne kształty). Podsumowując: Jak na auto z segmentu A można się pomylić z segmentem B. Nie raz słyszałem opinie "ale te auto jest małe ciasne" jednak gdy zobaczył je od środka był bardzo pozytywnie zaskoczony jak jest dużo miejsca. Bagażnik jest ok bez rewelacji. W moim egzemplarzu jest o tyle dobrze że mam relingi dachowe więc bagażnik dachowy dodatkowo zwiększy pojemność na wypady.
-
Komfort jazdy:
Tutaj to trzeba iść na kompromis. Chcesz auto trwałe i tanie w eksploatacji? Musisz liczyć się z tym że odbije się to na mocy. Generalnie w mieście auto rozpędza się dość szybko (w sensie do 50 km/h) ale gdy chcemy do 100km/h to trzeba zachować trochę cierpliwości takiej samej cierpliwości jak do wyprzedzania tira , gdyż potrzeba dość dużo wolnej drogi (dla spokojnych kierowców nie będzie to żadnym problemem). Parkowanie samochodem to istna bajka. Widoczność jest rewelacyjna: słupek C poprawia widoczność martwego pola , tył samochodu kończy się praktycznie przy szybie tylnej oraz dodatkowa opcja (co prawda nigdy prze ze mnie nie użyta) dodatkowe wspomaganie kierownicy City.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.4l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 5.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 4.8l/100km |
Zalety i Wady
- łatwość parkowania
- po nieruchawościach się "płynie"
- dużo miejsca w środku jak na tak małe auto
- rewelacyjna widoczność
- Stara sprawdzona konstrukcja auta
- Szybko auto się nagrzewa i wychładza
- Wygodne wsiadanie/ wysiadanie
- Tanie części (włącznie w ASO)
- przechylanie się na zakrętach
- Silnik trochę za słaby przy wyprzedzaniu tira
- Dość drogi w zakupie( słaby rynek wtórny)
- Odczuwalne boczne podmuchy wiatru przy większych prędkościach