Szef resortu infrastruktury podtrzymał pomysł poprzedników z PiS, że odcinki autostrady A2 Świecko-Nowy Tomyśl i Stryków-Konotopa pod Warszawą będą budowane w systemie koncesyjnym, a więc z udziałem prywatnych firm.
Tak samo ma być budowana autostrada A1 na odcinku Stryków-Pyrzowice. - Przetargi na odcinki Stryków-Pyrzowice i
Stryków Konotopa zostaną rozstrzygnięte w marcu. Natomiast w grudniu zakończyliśmy negocjacje koncesyjne na Świecko-Nowy Tomyśl. Wkrótce można się spodziewać zawarcia koncesji - oświadczył Grabarczyk.
Pozostałe odcinki autostrad, na przykład A4 od Krakowa do granicy z Ukrainą, mają być budowana tradycyjnie, to znaczy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyłoży wszystkie pieniądze potrzebne na budowę, wyłoni w przetargu wykonawcę, a po zakończeniu robót będzie odpowiedzialna za utrzymanie dróg.
Niestety kiedy ruszą prace na wspomnianym odcinku A4 (ze względu na Euro 2012 to kluczowa budowa, która połączy Ukrainę z zachodem Europy), tego Grabarczyk nie powiedział. Stwierdził za to, że chce, by jak najwięcej dróg było budowanych i remontowanych w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego (o specjalnej ustawie w tym celu piszemy obok).
20 mld zł będzie mógł wykorzystać resort infrastruktury na budowę dróg w 2008 r. 164,5 km autostrad ma zostać oddanych do użytku tylko w tym roku. Takie zapewnienia składa rząd.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?