Modele z silnikami benzynowymi stają się coraz bardziej popularne – nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale również wśród firm. W Europie diesel stracił swoją dominację, spadając do poziomu poniżej 50 proc. W Polsce – według Instytutu Samar – rynek samochodów zasilanych olejem napędowym zaczyna już gubić swój udział, zmniejszając się z prawie 31 procent do 27 procent.
Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?
Polecamy: Sprawdzamy co oferuje Nissan Qashqai 1.6 dCi
Na wysokość wartości rezydualnej wpływ ma szereg czynników. Na początek odnoszą się one do samego pojazdu i dotyczą jego wieku, ceny początkowej, wizerunku marki, rodzaju modelu i nadwozia, pojemności silnika i rodzaju paliwa oraz poziomu wyposażenia. Podczas wyliczania wysokości utraty wartości duże znaczenie mają też uwarunkowania eksploatacyjne. Mowa o przebiegu, historii serwisowej i wypadkowej, wskaźniku awaryjności czy cenach części zamiennych.
Wartość rezydualna jest szczególnie ważna dla klientów biznesowych. Jako że firmy zazwyczaj posiadają od kilku do kilkudziesięciu pojazdów, wyliczenie utraty wartości stanowi podstawę do określenia całościowego kosztu eksploatacji floty aut. Co z klientami prywatnymi? Przejście ze skali makro do mikro oczywiście nie oznacza, że znaczenie wartości rezydualnej spada do zera. Nadal jest duże, o czym niestety nawet dzisiaj nie pamiętają wszyscy kupujący. To wartość rezydualna pozwala na wyliczenie m.in. ile realnie będzie kosztowało posiadanie własnego samochodu.
Jaką wartość rezydualną mają oferowane na polskim rynku SUV-y? Zapraszamy do galerii poniżej.
Policja radzi jak zaplanować podróż
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?