Qashqai (czytaj: Kasz-Kai) to pojazd typu crossover, łączący cechy samochodu rekreacyjno-terenowego i hatchbacka. Odmiana 7-osobowa będzie dłuższa od dostępnej obecnie o 21,1 cm
(m.in. w efekcie zwiększenia rozstawu osi o 13,5 cm). Wzrosła także (o 3,8 cm) wysokość auta.
Udało się dzięki temu wygospodarować dwa fotele umieszczone w bagażniku. Każdy z nich składa się i chowa pod podłogą przestrzeni bagażowej. W konfiguracji dla 5 osób jej pojemność wynosi 500 l. Dostęp do tylnych siedzeń ułatwiają dzielone w stosunku 40/20/40 fotele drugiego rzędu.
7-osobowy Qashqai oferowany będzie z napędem na przednią oś oraz z dołączalnym napędem tylnych kół (benzynowy i diesel 2.0). W tej drugiej wersji napęd przekazywany może być na trzy sposoby, wybierane przyciskiem
na środkowej kontroli.
W trybie 2WD moment obrotowy przenoszony jest stale na przednie koła, co sprawdza się podczas jazdy po utwardzonej nawierzchni w dobrych warunkach pogodowych.
Po wciśnięciu przycisku blokady (Lock), układ przestawia się na stały napęd na cztery koła z rozdziałem momentu obrotowego w proporcji 57:43 na przednią i tylną oś.
W trybie “Auto" w standardowych warunkach napęd trafia na przednie koła, a w momencie wykrycia poślizgu koła, sprzęgło tylnej przekładni głównej jest elektronicznie aktywowane w celu właściwego rozłożenia napędu pomiędzy przednią i tylną oś.
Pod maską Qashqaia może pracować jeden z dwóch silników benzynowych: 1,6 l/115 KM lub 2,0 l/140 KM. Podstawowy silnik benzynowy został pierwotnie zaprojektowany do Micry SR oraz Note. Moc maksymalna oraz moment obrotowy zostały nieco zwiększone przed zastosowaniem go w modelu Qashqai. 2-litrowa jednostka jest nową
konstrukcją.
Auto dostępne będzie też z dwoma dieslami 1,5 l/106 KM i 2,0 l/150 KM. Słabszy diesel to zmodyfikowana jednostka znana m.in. z Renault Modusa i Nissana Note.
Silniki mogą współpracować z 5- lub 6-stopniową przekładnią manualną, lub skrzynią bezstopniową CVT, w której wyeliminowano poszczególne "kroki" pomiędzy biegami, w efekcie uzyskując płynną pracę i praktycznie nieskończoną liczbę przełożeń. Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy skrzyni: automatyczny i manualny. Posługując się drążkiem można ręcznie wybierać jeden z zaprogramowanych "biegów".
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?