Nowa Skoda Fabia jest dostępna z gamą spalinowych jednostek benzynowych o mocy od 80 do 150 KM. Obecnie dostępne są następujące jednostki napędowe:
- wolnossący silnik R3 1.0 MPI EVO (80 KM/93 Nm), 5-biegowa skrzynia manualna;
- turbodoładowany silnik R3 1.0 TSI EVO (95 KM/175 Nm), 5-biegowa skrzynia manualna;
- turbodoładowany silnik R3 1.0 TSI EVO (110 KM/200 Nm), 6-biegowa skrzynia manualna lub 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG;
- turbodoładowany silnik R4 1.5 TSI EVO (150 KM/250 Nm), 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG (w ofercie na przełomie 2021/2022).
Zakres jest więc dość szeroki i każdy powinien dobrać odpowiedni silnik do własnych preferencji. Testowaliśmy wersję z silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM z 7-biegową przekładnią DSG. Wydaje się dość optymalnym rozwiązaniem do tego auta, choć podejrzewamy, że najczęściej wybieraną będzie odmiana 95-konna z manualem – kwestie kosztów. Wracając do testowej Fabii, z tym motorem auto jest bardzo żwawe, dynamiczne i bardzo chętnie przyspiesza, gdy już wkręci się na odpowiednie obroty. A to wkręcanie nie jest takie oczywiste, bo do niespełna 2000 obr./min niewiele się dzieje, a i skrzynia niechętnie (w trybie normalnym) redukuje biegi.
Pod względem spalania, jest nieźle, ale jeśli ktoś oczekiwał jazdy o kropelce, może się rozczarować. Dynamiczna jazda po mieście skutkuje spalaniem na poziomie 7-8 l/100km, podobne wyniki osiągniemy w trasie przy 120-140 km/h.
Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?