Uaz Hunter (2003 - teraz) - opinia użytkownika Paweł Wąs
2023-04-17, Paweł Wąs
Marka: | Uaz |
---|---|
Model: | Hunter |
Generacja: | (2003 - teraz) |
Rok produkcji: | 2017 |
Przebieg: | 10 tys. km |
Nadwozie: | — |
Silnik: | — |
Podsumowanie:
Auto uchodzi za ruski szmelc, ale jest całkiem przyjemne. Jeśli uwzględnimy, że ma to być tanie auto na syberyjskie polne drogi - jest to po prostu dobre, solidne auto terenowe. Jakość materiałów i montażu absolutnie fatalna, ale za to nie jest skomplikowane w obsłudze. Zresztą, UAZ nie udaje nowoczesnego, luksusowego samochodu. Jest jaki jest i albo się go uwielbia, albo nienawidzi. Zaskakująco łatwy w prowadzeniu i manewrowaniu, nadaje się do codziennej jazdy ba krótkich dystansach, choć gdybym musiał, pojechałbym nim i w daleką trasę. Na autobanie mecząco powolny i głośny. Krótko mówiąc - to po prostu UAZ!
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Powinno być osobno, bo UAZ ma zupełnie niezły silnik i marną skrzynię. Motor ZMZ 409 dostarcza wystarczająco dużo mocy. Jakość - kiepska. Nie słynie z żywotności, a moj po 3000 miał wymienianą uszczelkę pod głowicą. Ale ogólnie silnik jest w porządku. Skrzynia - słabo. Zgrzyta zwłaszcza przy redukcjach, o sprawnej zmianie biegów można zapomnieć. Jedynka potrafi wypaść przy dużym obciążeniu. Skrzynia rozdzielcza się nieco zacina i miewa problemy z wpięciem i wypięciem przedniego mostu i reduktora.
-
Zawieszenie:
Twarde na wybojach, buja się w zakrętach. Z przodu sprężyny, z tyłu resory. Proste i przyzwoite, ciężko uszkodzić, a to ważne w terenie. Nie skacze jak 469 i ogólnie jest zaskakująco dobre. Relatywnie dobre, bo to archaiczna konstrukcja.
-
Wnętrze:
Głównie metal, sporo przestarzałych wskaźników, co akurat jest zaletą. Mamy ciśnienie oleju, napięcie ładowania - czad. Brak poduszek powietrznych. Byłoby super, gdyby nie jakość plastików (których na szczęście jest malo), pękające po kilku tysiącach obicia foteli i odpadające plastikowe klipsy. Ale jest fajnie, bo nie udziwnili. Jest jak w starym, wojskowym aucie. Czyli dla większości koszmar, ale jak ktoś lubi, to znajdzie dokładnie to, czego szuka.
-
Komfort jazdy:
Super. Serio - jest OK. Tzn - znów - relatywnie. Jest głośno, wszystko się trzęsie i czujemy nierówności drogi, natomiast jeździ się zaskakująco „kamfortnie” tak do 90-100km/h.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 15l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 12l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 11l/100km |
Zalety i Wady
- Proste, twarde auto
- Sprawdza się na bezdrożach
- Styl retro
- Militarna terenówka nadająca się do jazdy na co dzień
- Jakość!
- Zawodny
- Rdzewieje jak głupi
- Brak systemów bezpieczeństwa