Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 39128 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 858 modelach samochodów z 81 marek.

Oceń swoje auto

Hyundai i30 II (2012 - teraz) - opinia użytkownika Stanczyk

2022-08-14, Stanczyk

Marka: Hyundai
Model: i30
Generacja: II (2012 - teraz)
Rok produkcji: 2022
Przebieg: 5 tys. km
Nadwozie: Kombi
Silnik:

Podsumowanie:

Kilka suchych faktów a decyzję niech każdy sam sobie przemyśli: 1. Nie ma miejsca na roletę bagażnika jak ja wyciągniemy. 2. Asystent utrzymania pasa jazdy (LKA - nie ten drugi co sam jedzie po pasie) to jakiś koszmar - nerwowo szarpie kierownica w absurdalny sposób. Niestety nie da się tego permanentnie wyłączyć więc za każdym razem trzeba trzymać ten przycisk na kierownicy 10 sekund... Proszę sobie o tym poczytać - to jest przykład: https://autokult.pl/39091,asystent-pasa-ruchu-w-hyundaiu-i30-robi-wrazenie-szkoda-ze-negatywne. Są też filmiki na youtubie. Proszę sobie zerknąć. 3. Jak nawet trochę pada deszcz to przy uchylonym oknie woda leje się do środka. Coś źle zaprojektowali z listwami itp. Nigdy w żadnym samochodzie tak nie miałem. 4. Nie da się wyłączyć start stop domyślnie. Czy ktoś wie jak jest smarowana turbina w tym czasie? (podobnie przy żeglowaniu) 5. Ładowarka indukcyjna: po godzinie jazdy z 64% na 61%. Super. 6. Nawigacja przy załączonej opcji unikania tras płatnych kieruje na płatne odcinki na Słowacji gdzie obowiązują winiety. Znana nawigacja sobie radzi a tutaj takie ficzer doskonały. Na szczęście odgłosy morza dodali, to się można odstresować jak się szuka pierwszego zjazdu i wypatruje zielonego słowackiego radiowozu. 7. Kamera cofania się nie chowa. W deszczu już jest słabo, mogę się tylko spodziewać co się będzie działo zimą. 8. Zaciągnięcie ręcznego jest przez umiejscowienie ikonki ciężko widoczne zza kierownicy. Dodatkowo, samochód nie sygnalizuje tego że jest na ręcznym przy próbie ruszania co jest irytujące. 9. Domykanie drzwi jest jakieś dziwne. Trzeba dobrze dobrać siłę żeby nie odbiły. Nie umiem określić dokładniej tego, ale w poprzednim aucie było inaczej. 10. Aplikacja Bluelink działa strasznie wolno czasami - ale to jest tylko bajer - więc nie będę się czepiał. 11. Wsadzona została jakaś śmieszna bateria do bagażnika i dzięki temu rewolucyjnemu rozwiązaniu nie ma koła zapasowego. Czy ktoś dobrowolnie zamieniłby możliwość dojechania samodzielnego do wulkanizatora za tę baterię jeśli miałby wybór? Chyba nie... 12. Brak aktywnego tempomatu w manualu. Rozumiem że sam biegów nie zmienia - ale na autostradzie mógłby się przydać jak i tak jedziemy zawsze na jednym biegu. 13. Światła - nie ma samo-poziomowania więc już na starcie jest ostrzeżenie. Niestety są słabe a dodatkowo kilka razy już mi ktoś mrugał długimi na trasie więc myślę że też niestety mogą oślepiać. Mówię tu o wersji LED. 14. Czujniki parkowania - podjeżdżamy sobie na chwilę na parking i zaciągamy ręczny. Czujniki wyją cały czas. Strasznie irytujące. W poprzednich samochodach zaciągnięcie ręcznego wyłączało sygnał dźwiękowy. Tutaj się nie da. 15. Drzwi automatycznie się zamykają przy wyjściu z uruchomionego auta z kluczykiem. Np. podjeżdżamy pod garaż, zaciągamy ręczny i chcemy wyciągnąć dzieciaka przed wjazdem w wąskie miejsce - odbijamy się od drzwi bo się zamknęły. Są też plusy oczywiście: 1. Android auto działa sprawnie. Ładowanie z gniazdka USB już działa normalnie. 2. Auto w trasie pali mało w porównaniu z normalnymi silnikami (np. 2.0). 3. System automatycznego przełączania świateł drogowych daje radę. 4. System monitorowania martwego pola i asystent wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego są bardzo fajne. 5. Możliwość sprawdzenia czy auto jest zamknięte z telefonu mimo że trwa - to działa i pozwala spokojnie upewnić się że wszystko jest OK zamiast biegać do samochodu. I na pewno inne też są. Ogólnie pewnie do tych wszystkich rzeczy (większości) da się przyzwyczaić. Ale czy o to chodzi żeby się przyzwyczajać? Samochód to narzędzie które nam pomaga a nie coś co ma utrudniać życie a my się mamy do tego przyzwyczajać. Podsumowując: to nie jest tak że to tragiczny samochód. Niemniej jednak ma sporo takich uciążliwych rzeczy, które mogłyby zostać poprawione.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    1.0

    Skrzynia haczy, silnik to 1.5 t-gdi 48V (160km). Bez turbo trup, elastycznosc znikoma. Ogolnie slabiutko.

  • Zawieszenie:
    2.0

    Komfortowe, jezdzi sie wygodnie ale nie ma co myslec o szalenstwach. To samochod do odwozenia dzieci do szkoly a nie do przyjemnosci z jazdy.

  • Wnętrze:
    3.0

    Sa jeszcze guziczki fizyczne co cieszy niezmiernie. Wykonczenie jak na budzetowy samochod przystalo nie powala. Twarde plastiki itp itd.

  • Komfort jazdy:
    3.0

    Komfort jest ok jak juz napisalem powyzej.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 9.5l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 7.5l/100km
Śr. spalanie - trasa 6.5l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Ma 4 kola?
Wady:
  • Nieprzemyslane rozwiazania
  • Skrzynia
  • Jakosc lakieru
  • Elastycznosc silnika

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Hyundai i30 II (2012 - teraz) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Hyundai i30 II (2012 - teraz).

Hyundai i30 Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Hyundai i30 opinie

Oceń swoje auto

Hyundai i30 II (2012 - teraz) zdjęcia

Testy i porównania

Premiery i nowości