W samochodach kompaktowych jedni kierowcy z trudem osiągają przebiegi 10 tys. km inni zaś wymieniają klocki 4 - 5 razy rzadziej.

Dobre elementy hamulcowe mają funkcję samooczyszczania, co powoduje, że sprawność hamowania nie maleje wraz ze zmniejszeniem się ich grubości. Informacji o zużyciu klocków dostarcza kierowcy kontrolka umieszczona na tablicy wskaźników, która zapala się, gdy czujnik umieszczony w klocku dotknie do tarczy hamulcowej i zamknie obwód elektryczny. Klocki z czujnikiem są droższe od zwykłych. Drugim rodzajem sygnałów, które wydają zużyte klocki, gdy wciskamy pedał hamulca jest charakterystyczny wysokotonowy dźwięk dochodzący z trących powierzchni.
Oba rodzaje sygnałów upoważniają do przeprowadzenia wymiany klocków. Zanieczyszczenia, które wpadają pomiędzy element cierny i tarczę hamulcową zużywają jej powierzchnię żłobiąc rowki, które przyczyniają się do przyspieszonego zużycia okładzin ciernych. Praktyka dowodzi, że tarcze wytrzymują dwie wymiany klocków hamulcowych.

Inwestycje drogowe w Miliczu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?