Znaki drogowe dodatkowe

Redakcja
G-1a  słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni
G-1a słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni
Znaki drogowe dodatkowe obowiązujące w ruchu drogowym, ich znaczenie i zakres obowiązywania.

**

Znaki i sygnały drogowe 

- G. Znaki drogowe dodatkowe**

ZnakNazwaObjaśnienia
 
G-1a  słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni
G-1a słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni

 G-1a

słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni
informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego
 
G-1b  słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni
G-1b słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni

 G-1b

słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni
informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego
 
G-1c  słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni
G-1c słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni

 G-1c

słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni
informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego
 
G-1d  słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni
G-1d słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni

 G-1d

słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni
informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego
 
G-1e  słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni
G-1e słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni

G-1e

słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni
informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego
 
G-1f  słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni
G-1f słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni

 G-1f

słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni
informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego
Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10, słupek z dwiema kreskami — na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu, a słupek z jedną kreską — na 1/3 tej odległości.

Jeżeli ze względu na warunki lokalne znaki ostrzegawcze umieszczono bliżej niż 150 m to pod znakiem ostrzegawczym umieszcza się słupek z dwiema kreskami, a słupek z jedną kreską na 1/2 odległości znaku ostrzegawczego.

Jeżeli znak ostrzegawczy umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu, to stosuje się tylko słupek z jedną kreską umieszczony pod znakiem ostrzegawczym.
 
G-2  sieć pod napięciem
G-2 sieć pod napięciem

 G-2

sieć pod napięciem
oznacza, że nad przejazdem kolejowym jest zawieszona sieć trakcyjna pod napięciem.
 
G-3  krzyż Św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym
G-3 krzyż Św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym

 G-3

krzyż Św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym
wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; znaki te informują, że na przejeździe występują odpowiednio jeden lub więcej torów.
 
G-4  krzyż Św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym
G-4 krzyż Św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym

 G-4

krzyż Św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym
wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego
pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; znaki
te informują, że na przejeździe występują odpowiednio jeden lub więcej torów.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty