Dramatycznie zmniejsza się popyt na krajowe ciężarówki, mowa tu o samochodach powyżej 6 t dopuszczalnej masy całkowitej.

Sprzedaż Starów zmniejszyła się o 50 procent, a Jelczy, aż o 60 procent. Sygnały od dealerów nie dają nadziei na zmianę trendu. Jednocześnie o 15 procent zwiększył się popyt na wozy importowane. Polski ranking otwiera dziś Volvo z 18-procentowym udziałem, potem jest DAF - 15 procent, Mercedes - 13 procent. Volvo ma 13-procentowy wzrost sprzedaży. Co się dzieje? Wydaje się, że polskie samochody straciły w Polsce tzw. konkurencyjność, a to w wyniku degresji cła, jakim obciążamy wozy z krajów Unii Europejskiej. Po drugie - target polskich ciężarówek, czyli małe firmy, walczy dziś nie o nowe auta, tylko o przetrwanie.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?