Loeb objął prowadzenie w zawodach już po pierwszym etapie, którego z powodu wypadku nie ukończył Marcus Gronholm, jego najgroźniejszy rywal w walce o mistrzowskie laury i dotychczasowy lider klasyfikacji. Kierowca Citroena C4 nie dał się wyprzedzić i stanął na najwyższym miejscu podium. Drugą pozycję zajął jego kolega z zespołu Dani Sordo, a trzecie Jari-Matti Latvala w Fordzie Focusie.
Klasyfikacja końcowa Rajdu Irlandii
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) | 3 h 01 min 39,2 s |
2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) | + 53,4 s |
3. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) | + 1 min 48,2 s |
4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) | + 2 min 17,7 s |
5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) | + 3 min 55,8 s |
6. G. Wilks/P. Pugh (Subaru Impreza) | + 5 min 57,9 s |
7. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) | + 10 min 04,9 s |
8. G. McHale/A. Harryman (Ford Focus) | + 11 min 08,3 s |
9. A. Mikkelsen/O. Floene (Ford Focus) | + 13 min 08,2 s |
10. N. McShea/M. Clarke (Subaru Impreza) | + 16 min 32,1 s |
Rajdowe Mistrzostwa Świata (klasyfikacja kierowców):
1. S. Loeb, 110 punktów;
2. M. Grönholm, 104 pkt;
3. M. Hirvonen, 89 pkt;
4. D. Sordo, 61 pkt;
5. P. Solberg, 42 pkt;
6. H. Solberg, 34 pkt;
7. JM. Latvala, 30 pkt;
8. Atkinson, 29 pkt;
9. M. Stohl, 12 pkt;
10. F. Duval, 12 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata (klasyfikacja konstruktorów):
1. Ford, 194 punkty;
2. Citroën Total, 173 pkt;
3. Stobart, 80 pkt;
4. Subaru, 79 pkt;
5. OMV Kronos Citroën, 43 pkt;
6. Munchis, 14 pkt.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?