Złote Stacje ORLEN Najbardziej Przyjazne Środowisku

(ip)
Fot: Orlen
Fot: Orlen
Stacje benzynowe ORLEN zostały uhonorowane „Złotym Godłem Marki Godnej Zaufania” oraz „Godłem Marki Najbardziej Przyjaznej Środowisku” w ogólnoeuropejskim sondażu konsumenckim European Trusted Brands 2014. ORLEN już od ponad dekady jest nagradzany w przeprowadzanym wśród klientów corocznym badaniu.

Badanie swoim zasięgiem objęło 10 krajów europejskich, a w Polsce zostało przeprowadzone w formie ankiety on-line.

Fot: Orlen
Fot: Orlen

Konsumenci w każdej z badanych kategorii wskazywali tylko jedną markę, którą nie tylko darzą zaufaniem, ale także sami z niej korzystają i ją polecają innym. W badaniu zostało wskazanych ponad 68 000 marek, wśród których ORLEN znalazł się w elitarnym gronie wyróżnionych i uznanych przez konsumentów marek najbardziej godnych zaufania w kategorii stacja benzynowa.

Jak wynika z raportu „European Trusted Brands 2014” ORLEN jest marką stacji benzynowej o najlepszej reputacji związanej z ochroną środowiska. Marka Koncernu była też najczęściej wymienianą w ubiegłym roku. Obecnie ORLEN często wskazywały osoby w wieku do 50 lat oraz osoby żyjące z rodziną, także z dziećmi.

Respondenci, którzy wybierali najbardziej godną zaufania markę stacji benzynowej, najczęściej wskazywali ORLEN, a marka uzyskała ponad dwukrotną przewagę nad drugą wskazaną w zestawieniu. ORLEN jest marką, która była również zwycięzcą kategorii w pięciu poprzednich latach (2009−2013). Aktualnie częściej wybierają ją osoby mieszkające z rodziną, także z dziećmi niż osoby żyjące pojedynczo.

Ankietowni, którzy dokonują wyboru najbardziej godnych zaufania marek stacji benzynowych są w większości ich użytkownikami wynika z raportu. W większości stacje Koncernu z logo ORLEN wybierane są przez jej użytkowników (blisko 70 proc.), a ponad połowa badanych (59 proc.) zadeklarowała skłonność polecenia marki innym. Wyniki te są zbliżone do badania jakie zostało przeprowadzone w 2012 i 2013 roku.

ORLEN jest wysoko oceniany przez konsumentów za atrybuty, szczególnie zaś za jakość i wizerunek. Zdaniem analityków wysoka ocena wizerunku marki ORLEN wystąpiła także w poprzednim roku i była wówczas najwyższą ze wszystkich ocen na tle pozostałych marek. W porównaniu z wynikami z 2013 roku marka ORLEN uzyskała wyższą ocenę za stosunek wartości do ceny.

Większość badanych Europejczyków, w tym i Polaków, deklaruje w ankietach, że woli kupować produkty opatrzone logo Fair Trade.

Na koniec 2013 roku sieć stacji paliw koncernu liczyła w Polsce ponad 1770 obiektów o wysokim standardzie obsługi oraz przystępnej cenie sprzedaży produktów. Główne atrybuty wyróżniające stacje paliw Koncernu na rynku to także dobra lokalizacja oraz gwarancja najwyższej jakości. Przy stacjach funkcjonują dobrze zaopatrzone sklepy i kąciki gastronomiczne Stop Cafe i Stop Cafe Bistro oferujące kawę, którą wyróżnia nie tylko znakomity smak, ale również to, że jest sygnowana znakiem Fairtrade. Oznacza to, że dostawcy Koncernu stosują zasady sprawiedliwego handlu, których celem jest m.in. wyeliminowanie zjawiska wyzysku plantatorów. Klienci mają także pewność, że do pracy nie były zmuszane dzieci. Producent naszej kawy współpracuje także z belgijską organizacją CFP (Program Funduszy Korporacyjnych), której celem jest realizowanie projektów na rzecz zwalczania ubóstwa w krajach rozwijających się. Inicjatywa ta łączy wysiłki wielu firm i organizacji pozarządowych.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzane jest od 14 lat na zlecenie wydawnictwa Reader’s Digest. Realizacją i opracowaniem wyników zajmowała się firma badawcza Wyman Dillon Ltd. UK w Londynie.

 

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty