Odbył się zlot samochodów noszących nazwę herbu stolicy.
Decyzja dotycząca opracowania samochodu dla "aktywnych przedstawicieli społeczeństwa" zapadła w maju 1953 r. i do końca tamtego roku powstał pierwszy prototyp. Seria próbna 100 egzemplarzy wykonana została w 1957 r. Rok później ruszyła seryjna produkcja. Dość uproszczony samochód (takie były założenia) stopniowo modernizowano. Niektóre jego egzemplarze miały nawet silniki NRD-owskiego Wartburga. Syreny - napędzane polskimi silnikami - z powodzeniem kilka razy brały udział w Rajdzie Monte Carlo.
Ten całkowicie polskiej konstrukcji samochód w FSO był wytwarzany do sierpnia 1972 r. Łącznie wykonano tam 177 234 sztuk Syren. Jej produkcję przekazano nowej fabryce w Bielsku-Białej, trwała tam do 1983 r. Syrena już ze znaczkiem śląskiej FSM była produkowana w kilku odmianach nadwoziowych.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?