- Chcemy stworzyć Klub Właścicieli PT Cruiserów. Jest ich w Polsce coraz więcej, a samochód ten jest zupełnie wyjątkowym pojazdem na rynku - mówi Marek Skaczkowski, właściciel
największego salonu Chryslera w Warszawie. Październikowa parada PT Cruiserów to pierwszy krok do powołania klubu.
Choć PT Cruiser jest na rynku szósty rok już stał się kultowym modelem. Po jego wejściu do sprzedaży w 1999 r. Chrysler długo nie nadążał z realizacją zamówień. W Europie okres oczekiwania wynosił nawet pół roku, bo priorytet miały Stany Zjednoczone. Dzisiaj PT Cruisera znają niemal wszyscy, ale na międzynarodowym rynku wciąż niewiele jest tak oryginalnych stylistycznie aut. Organizując paradę dwaj stołeczni dealerzy Chryslera - Auto Skaczkowski i Edmark Auto - chcieli podkreślić, że ta oryginalność jest ponadczasowa a właściciele PT Cruiserów mogą być z nich dumni. Bo ich samochody wciąż wyróżniają się na ulicach.
W drugą październikową sobotę, wprawdzie chłodną, ale słoneczną, na 15-kilometrową trasę z Placu Teatralnego do centrum handlowego M 1 w Markach wyjechało 26 PT Cruiserów, w tym kabrioletów, w różnych kolorach i udekorowanych flagami polską i amerykańską. Przejechali
przez centrum Warszawy, a potem przez Most Śląsko-Dąbrowski skierowali się ku Markom. Na placu w centrum M1 właściciele PT Cruiserów zmierzyli się w dwóch próbach zręcznościowych. Najpierw doskonalili technikę jazdy w Cruiserze, który zamiast dwóch tylnych kół miał małe bardzo ruchliwe kółeczka zwane trolejami. W sprawnościowym "teście stewarda" należało pokonać tor manewrując między słupkami z przyczepionym do maski auta naczyniem, które przypominało talerz anteny satelitarnej. W środku była piłeczka, która nie mogła wypaść podczas jazdy. Najlepiej w obu próbach wypadł Andrzej Omieciński, właściciel PT
Cruisera kupionego w Auto Skaczkowski (ul. Oczapowskiego 3). Zlot PT Cruiserów zakończył pokaz ekstremalnej jazdy takimi samochodami w wykonaniu instruktorów warszawskiej Szkoły Doskonalenia Techniki Jazdy Włodzimierza Zientarskiego. - Chcemy organizować takie spotkania i parady co roku, przyciągając do nich kolejnych posiadaczy PT Cruiserów - mówi Marek Skaczkowski.
A jest szansa, że ich liczba będzie szybko rosnąć. Z początkiem tegorocznej jesieni DaimlerChrysler Automotive Polska wprowadził do salonów Chryslera specjalną wersję PT Cruisera zwaną Personal Touch. Kupując ten model, w jakiejkolwiek zresztą jego wersji silnikowej (benzynowej 1.6 l i 116 KM, 2.4 l i 143 KM, 2.4 l i 223 KM oraz diesel 2.2 CRD i 121 KM) klient ma możliwość spersonalizowania swego auta, m.in. poprzez umieszczenie swych inicjałów na lusterku wstecznym, zagłówku fotela kierowcy, breloczku do kluczy i etui na okulary.
Lot nad trasą pierwszego odcinka metra w Krakowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?