Zima nie przerwała prac. Budują most na ulicy Ściegiennego w Kielcach

Karol Biela
Zima nie przerwała prac. Budują most na ulicy Ściegiennego w Kielcach
Zima nie przerwała prac. Budują most na ulicy Ściegiennego w Kielcach
Mimo zimy rozbudowa ulicy Ściegiennego (trasa numer 73 w kierunku Buska-Zdroju) w Kielcach, od Popiełuszki do granic miasta nie została przerwana. Prowadzone są prace przy budowie mostu nad Chodczą.
Zima nie przerwała prac. Budują most na ulicy Ściegiennego w Kielcach
Zima nie przerwała prac. Budują most na ulicy Ściegiennego w Kielcach

Stary most został rozebrany, a w tym tygodniu miała się rozpocząć budowa nowej przeprawy.

- Prace zostały przesunięte na przyszły tydzień z kilku powodów. W tym samym miejscu na zlecenie Wodociągów Kieleckich budowany jest kanał sanitarny i te prace kolidowałyby z naszymi. Palownica, urządzenie potrzebne do budowy mostu przyjdzie z opóźnieniem, dopiero w przyszłym tygodniu. A deszczowa pogoda jest mniej korzystna dla naszych prac, sprzyja im sucha aura i może w przyszłym tygodniu, gdy będziemy mogli rozpocząć palowanie taka będzie – przyznaje Marek Badziński, kierownik budowy z firmy „Trakt", która wygrała przetarg na rozbudowę ulicy Ściegiennego.

Pierwszym etapem prac przy budowie mostu będzie palowanie, czyli wprowadzanie w grunt pali, na których powstaną solidne fundamenty. Będzie ich 15, o długości 6,5 metra. Te prace potrwają 2-3 tygodnie.

Prace przy budowie drogi zostały wstrzymane, gdy przyszła zima, ponieważ ich nie wykonuje się przy ujemnych temperaturach. Przed nadejściem mrozów udało się oddać do ruchu fragment nowej jezdni o długości 500 metrów. Dzięki temu można było zamknąć odcinek starej drogi, rozebrać znajdujący się w niej most na Chodczy i przystąpić do budowy nowego.

Rozbudowa ulicy Ściegiennego jesienią była opóźniona o ponad trzy miesiące. Robotnicy weszli na plac budowy pod koniec czerwca, ale dopiero 18 października mogli rozpocząć wytyczanie nowej jezdni. Wówczas udało się wybrać odpowiednią technologię wykonania podbudowy jezdni. Ta wskazana przez projektanta kilka lat temu okazała się nieodpowiednia, ponieważ w międzyczasie zmieniły się warunki wodno-glebowe.

Spóźnienie musi być nadrobione, ponieważ nie ma możliwości przedłużenia terminu zakończenia inwestycji, który jest przewidziany na kwiecień 2015 roku. Ta budowa i wszystkie finansowane z unijnych projektów w latach 2007-2013 muszą być rozliczone do maja 2015 roku pod groźbą utraty dotacji.
Projekt obejmuje budowę drogi o długości prawie 5 kilometrów. Każda z jezdni będzie miała 7 metrów szerokości. Wzdłuż ulicy staną ekrany akustyczne o długości 1,4 kilometra. Będą one przeźroczyste na całej długości. Zostanie przebudowanych 7 skrzyżowań z ulicą Ściegiennego, powstaną trzy mostki na cieku wodnym Chodcza, 10 zatok autobusowych i nowe oświetlenie.

Inwestycja zostanie dofinansowana z unijnych pieniędzy w 85 procentach a ma kosztować 74 miliony złotych.

Agata KOWALCZYK
[email protected] 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty