Badania przeprowadzono w oparciu o nowe, bardziej wyśrubowane wytyczne organizacji Euro NCAP.
Wyniki testu fachowcy określili jako typowe dla aut z lat 90. ubiegłego wieku. Uderzenie w przeszkodę odkształcalną z prędkością 64 km/h spowodowało znaczne zniekształcenie przedniej części karoserii.
Specjaliści ADAC zwrócili uwagę na ostre elementy metalowe, które wnikając do kabiny stworzyły zagrożenie dla kolan kierowcy i pasażera. Dodatkowym zagrożeniem dla kostek kierowcy okazały się "wchodzące" w głąb kabiny pedały.
Technicy wykazali także braki w funkcjonowaniu czołowych poduszek powietrznych, które powinny być lepiej usytuowane, aby maksymalnie zminimalizować ryzyko obrażeń głowy. Na dość dobrym poziomie oceniono natomiast działanie bocznych poduszek powietrznych.
ADAC już po raz trzeci przeprowadził test zderzeniowy chińskiego modelu. Najpierw w listopadzie 2005 r. poddano badaniom SUV-a Landwind (1 punkt) , a w czerwcu 2007 roku limuzyna klasy średniej - Brilliance BS6 (1 punkt).
Źródło: autochiny.pl
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?