Produkcja Asty II rozpoczęła się w Gliwickiej fabryce 3 października 2003 roku, kiedy to po sześciu miesiącach intensywnych przygotowań, pierwszy egzemplarza samochodu opuścił zakład.
Astra II Classic doczekała się aż czterech wersji nadwozi: sedan, 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz delivery van. A w czasie trwania produkcji, fabrykę opuściło 243 993 sztuki tego samochodu.
Znaczna większość produkcji tego auta ( ponad 83%), trafiło na eksport, przede wszystkim na rynki Europy Środkowej i Wschodniej, ale również do Australii, Nowej Zelandii oraz niektórych krajów Afryki, Ameryki Południowej i Azji.
Astra II Classic będzie zastąpiona nową astrą IV, której rozpoczęcie produkcji planowane jest na czwarty kwartał tego roku.
W ramach przygotowań do produkcji m.in.:
został rozbudowany wydział tłoczni , zmontowano nową linię pras i unowocześniono lakiernię. Powstała także oddzielna, w pełni zrobotyzowana, część linii głównej dla nowego modelu, podwyższyć parametry produkcji.
Nowy model będzie miał swoją premierę podczas najbliższych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie, a dwa zaprezentowane tam egzemplarze eksploatacyjne wyprodukowane zostały w Polskiej fabryce.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?