Zdradliwe szutry Portugalii

(ip)
Fot: LOTOS Rally Team
Fot: LOTOS Rally Team
Dziś startuje czwarta runda Mistrzostw Świata – Rajd Portugalii. Europejska runda będzie pierwszą, podczas której w kategorii WRC wystartują Michał Kościuszko z Maćkiem Szczepaniakiem, a w WRC2 Robert Kubica z Maćkiem Baranem. Dla załogi LOTOS Rally Team Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka będzie to czwarty w tym roku start w Mistrzostwach Świata.

Rajd Portugalii rozgrywany w terminie 12-14 kwietnia br. uważany jest za najtrudniejszy szutrowy rajd tegorocznych rund WRC

Fot: LOTOS Rally Team
Fot: LOTOS Rally Team

Wąskie drogi, ślepe szczyty, drzewa i kamienie mogą spowodować wiele niebezpiecznych sytuacji na trasie.  Przy wysokich temperaturach ilasta nawierzchnia robi się twarda i szorstka, co wpływa na szybkie zużycie opon, a w przypadku opadów deszczu nawierzchnia staje się bardzo śliska.

 „Podczas zapoznania towarzyszyły nam opady deszczu i mgła, wiec miejscami trasa była śliska, ale pogoda ma się poprawiać i podczas rajdu spodziewamy się suchej nawierzchni. Portugalskie szutry są bardzo wymagające dla opon. Testy pokazały jak trudno będzie zarządzać oponami, których na trzy dni zmagań rajdowych mamy tylko 24. W piątek czekają nas jedne z najdłuższych dojazdówek. Na superoes rozgrywany w Lizbonie musimy przejechać 240 kilometrów na oponach szutrowych i wrócić do Parc Ferme w Faro. Biorąc pod uwagę fakt, że nie mamy serwisu podczas piątkowych odcinków na pewno będziemy musieli

Michał Kościuszko Fot: LOTOS Rally Team
Michał Kościuszko Fot: LOTOS Rally Team

oszczędzać opony również na dojazdówkach. Podczas Rajdu Portugalii będziemy jedną z dwóch załóg, które testowo będą emitowały on-board w czasie rzeczywistym. Mam nadzieję, że dzięki relacjom on line wzrośnie zainteresowanie kibiców rajdami samochodowymi na całym świecie.” – powiedział Michał

Tegoroczna trasa Rajdu Portugalii składa się z 15 odcinków specjalnych o łącznej długości 386,73 kilometrów oesowych.

W piątek zawodnicy mają do pokonania 5 odcinków specjalnych o łącznej długości 80 kilometrów oesowych, w tym podobnie jak w ubiegłym roku superoes w Lizbonie w odwrotnej kolejności startu kierowców. W tym dniu zawodnicy łącznie pokonają 746,28 kilometrów w tym 665 kilometrów dojazdówek.

Drugi dzień zmagań rajdowych to 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 158,54 kilometrów oesowych. Odcinek Loulé, liczący w tym roku 22.78km będzie pokonywany w odwrotnym kierunku w stosunku do trasy z ubiegłego roku.

Ostatni dzień rajdu zapowiada największe zmiany w tegorocznym Rajdzie Portugalii. Nowy Almodôvar liczy w tym roku 52.3 kilometry oesowe i jest jednym z najdłuższych odcinków szutrowych w tegorocznym kalendarzu WRC. Będzie on pokonywany przez zawodników dwukrotnie. Łącznie w niedzielę zawodnicy przejadą 147,64 kilometry oesowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty