W porównaniu z pięciodrzwiową Astrą, rozstaw osi wersji GTC zwiększył się o 10 mm z 2 685 do 2 695 mm. Szersze są również rozstawy kół: 1 584 mm (+ 40 mm) z przodu i 1 588 mm (+ 30 mm) z tyłu.
**
CZYTAJ TAKŻE
**
Początkowo samochód będzie oferowany z czterema jednostkami napędowymi - jedną jednostką Diesla i trzema jednostkami benzynowymi.
Unowocześniony silnik 2.0 CDTI common-rail o mocy zwiększonej do 165 KM jest wyposażony w filtr cząsteczek stałych DPF i sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Nowa technologia Opla Start&Stop, która zmniejsza zużycie paliwa w ruchu miejskim to standardowe wyposażenie. Silnik 2.0 CDTI dostarcza moment obrotowy 380 Nm dzięki funkcji overboost i pozwala Astrze GTC na osiągnięcie prędkości 100 km/h w 8,9 s. Prędkość maksymalna to 210 km/h. Średnie zużycie paliwa nie przekracza 4,9 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 129 g/km.
Start&Stop to także standardowa opcja w dwóch doładowanych silnikach benzynowych 1.4 o mocy 120 KM i 140 KM. Obie jednostki są wyposażone w sześciobiegowe manualne skrzynie biegów, dostarczają moment obrotowy 200 Nm i zużywają 5.9 l paliwa na 100 km (139 g/km CO2). Ofertę silników benzynowych uzupełnia motor 1.6 turbo o mocy 180 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Model z tym silnikiem rozpędza się maksymalnie do 220 km/h.
Astra GTC została zaprojektowana i opracowana w Międzynarodowym Centrum Rozwoju Technicznego Opla w Russelsheim i będzie wytwarzana w Gliwicach w Polsce.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?