Zasmakowaliśmy w luksusowych autach

Tomasz Dominiak
Fot. Bentley
Fot. Bentley
Lawinowo rośnie liczba chętnych na luksus na czterech kółkach. W ubiegłym roku zarejestro­wano prawie 6 tys. nowych aut ekskluzywnych marek: Jaguar, Mercedes klasy S, Lexus czy Porsche. W tym roku wyniki mają być jeszcze lepsze.

Lawinowo rośnie liczba chętnych na luksus na czterech kółkach. W ubiegłym roku zarejestro­wano prawie 6 tys. nowych aut ekskluzywnych marek: Jaguar, Mercedes klasy S, Lexus czy Porsche. W tym roku wyniki mają być jeszcze lepsze.

 

Popyt na kosztujące po kilkaset tysięcy złotych samochody jest tak duży, że w tym roku ruszą dwa nowe salony sprzedaży samochodów dostępnych u nas do tej pory wyłącznie z importu - Bentleya oraz Infiniti.

 

Zapisy na auta luksusowej marki Nissana rozpoczną się już w maju, chociaż warszawski salon ma być otwarty dopiero za kilka miesięcy. Taka zapobiegliwość importera dobrze obrazuje specyfikę tego segmentu rynku motoryzacyjnego w Polsce.

Fot. Bentley
Fot. Bentley

 

Popyt na auta premium znacznie przewyższa podaż, a na niektóre modele trzeba czekać nawet pół roku. Tak będzie właśnie z Infiniti, bo pierwsze auta na polskiej rejestracji wyjadą z warszawskiego salonu dopiero w październiku.

 

Długi okres oczekiwania na luksusowe auto jest także związany z budowaniem image’u ekskluzywności. Nie inaczej jest z Infiniti. - Zakładamy utrzymanie pewnego niedosytu tych aut na rynku europejskim. - mówi Adam Pietkiewicz, prezes Grupy PGD, polskiego przedstawiciela marki. Z tego powodu w Polsce na razie funkcjonować będzie tylko jeden salon Infiniti, który powinien poradzić sobie z przewidywaną sprzedażą kilkudziesięciu sztuk rocznie.

 

Ceny poszczególnych modeli na razie nie są znane, ale raczej na pewno będzie drożej niż w USA, gdzie marka jest obecna od blisko 20 lat. Tam najtańszy model - G sedan - kosztuje nieco ponad 31 tys. dol. (ok. 68 tys. zł). U nas można spodziewać się ceny dwukrotnie wyższej.

 

Do takich przewidywań uprawniają różnice w cenach samochodów marki Lexus. Będący konkurencją dla Infiniti G model IS w Stanach kosztuje 65 tys. zł, a w polskim salonie ok. 130 tys. Podobnie jest w przypadku pozostałych modeli. Nic więc dziwnego, że tylko co trzeci rejestrowany u nas po raz pierwszy Lexus jest kupowany w kraju. Większość z nich sprowadzamy do kraju ze Stanów.

 

Jeszcze większe różnice w cenie są w przypadku aut z najwyższej półki. W działającym od marca warszawskim punkcie sprzedaży Bentleya pod koniec kwietnia sprzedano pierwszy egzemplarz - Continental GTC w wersji cabrio za blisko 800 tys. zł. W USA taki model kosztuje ok. 215 tys. dol., czyli równowartość 480 tys. zł.

 

Polski przedstawiciel In­finiti nie obawia się tańszego importu. - W Polsce będą dostępne samochody specjalnie zaprojektowane dla rynku europejskiego, które cechuje bogate wyposażenie, wykończenie i niepowtarzalne właściwości jezdne - zapowiada Adam Pietkiewicz z PGD.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie