Podgrzane przez pracującą żarówkę powietrze wypychane jest przez odpowietrzenie obudowy reflektora. Po wyłączeniu reflektor powoli się ochładza i wilgotne powietrze wchodzi do jego

wnętrza przez odpowietrzenie. Wilgoć ta paruje w ciepłym reflektorze i osadza się jako kondensat na chłodnej przedniej szybie. Proces ten określa się jako zaroszenie.
Po krótkiej jeździe przy "suchej" pogodzie lub po krótkotrwałym włączeniu reflektorów następuje proces parowania i osuszenie wnętrza reflektora.
Z technicznego punktu widzenia ten problem nie budzi zastrzeżeń (reflektor jest zabezpieczony przed wpływem zaroszenia). Taki sam efekt występuje w reflektorach ze szkłem profilowanym lecz ze względu na profilowanie szkła nie jest tak widoczny jak w reflektorach ze szkłami przezroczystymi. Jeżeli zgłaszane jest roszenie reflektorów należy sprawdzić reflektor pod względem nieszczelności lub uszkodzeń mechanicznych. Jeżeli nie stwierdza się żadnych usterek - reflektor może być dalej eksploatowany.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup najtaniej

Steinhof Hak Holowniczy + Kula + Moduł + Wiązka do Mercedes C-klasa...
Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA