Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zamykają trasę katowicką! Decyzja jeszcze we wtorek

Marcin Idczak
Decyzja już zapadła– estakadą katowicką nie dojedzie się już do ronda Rataje. Cały remont może potrwać nawet pięć latFot: Paweł Miecznik
Decyzja już zapadła– estakadą katowicką nie dojedzie się już do ronda Rataje. Cały remont może potrwać nawet pięć latFot: Paweł Miecznik
Wojewódzki inspektor budowlany podpisał decyzję o zamknięciu nitki wjazdowej do Poznania trasy katowickiej. Podpisał ją we wtorek o godzinie 9. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że ZDM musi jak najszybciej zastosować się do niej.

Specjaliści z Politechniki Poznańskiej przygotowali najnowszą ekspertyzę stanu technicznego wiaduktów estakady katowickiej

Decyzja już zapadła– estakadą katowicką nie dojedzie się już do ronda Rataje. Cały remont może potrwać nawet pięć latFot: Paweł Miecznik
Decyzja już zapadła– estakadą katowicką nie dojedzie się już do ronda Rataje. Cały remont może potrwać nawet pięć lat

Fot: Paweł Miecznik

(część  ul. Krzywoustego pomiędzy rondem Rataje a ul. Wiatraczną).

– Na ich postawie  musiałem podjąć decyzję o zamknięciu  jednej, północnej, nitki estakady (prowadzącej w stronę centrum miasta – red.) – mówi Jerzy Witczak, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego. Stosowny dokument ma podpisać  we wtorek o godzinie 9.

– Będzie miał rygor natychmiastowej wykonalności – zapowiada Jerzy Witczak.

Oznacza to, że jedna część estakady katowickiej  może zostać zamknięta dla ruchu jeszcze dziś. Drogowcy będą musieli się zastosować do decyzji niezwłocznie. Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich wyjaśnia, że jeszcze w tym tygodniu (najpóźniej w środę) zostaną przedstawione warianty objazdów dla samochodów jadących od strony Szczepankowa, Kórnika, czy też Katowic  (estakadą będzie można jechać nadal od strony ronda Rataje w kierunku Franowa).

Z naszych informacji wynika, że samochody mają zjeżdżać z ul. Krzywoustego w rejonie ul. Wiatracznej, Chartowo i Żegrze. Później objazdy będą prowadziły wokół i poprzez ratajskie osiedla. To będzie oznaczało ogromne korki w tej części Poznania, ul. Krzywoustego jest główną trasą dojazdową do centrum miasta od Wschodu.

– Niestety musimy się przygotować na ogromne korki na naszych osiedlach – stwierdza Miron Perliński z rady osiedla Rataje. – Szczególnie dotyczy to ul. Piłsudskiego i okolicznych, gdyż z pewnością znaczna część kierowców będzie nią jechała do ronda Rataje i centrum miasta – dodaje.

Stan techniczny drugiej nitki estakady (prowadzącej na Franowo) nie jest jeszcze tak tragiczny. Dlatego będzie można nią jeszcze jeździć. Jest warunkowo dopuszczona do ruchu do końca tego miesiąca.  Jednak – prawdopodobnie – zostanie ona ograniczona do jednego pasa ruchu. Nadal ma obowiązywać ograniczenie prędkości do 30 km/godz.

Odbudowa obu wiaduktów estakady powinna rozpocząć się jeszcze w tym roku. Prace zaplanowano na pięć lat. Łącznie mają kosztować 270 milionów złotych (w 2014 roku przeznaczonych będzie na ten cel 20 milionów).

Władze Poznania liczą na dofinansowanie unijne, gdyż ul. Krzywoustego jest trasą dojazdową do autostrady. O konieczności przeprowadzenia generalnego remontu obu nitek estakady mówiło się już od kilku lat. Jednak brakowało decyzji i pieniędzy by to zrobić. Ograniczano się jedynie do montowania podpór pod wiaduktami, zmniejszaniu ilości pasów jezdni i dopuszczalnej prędkości.

źródło: Głos Wielkopolski

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty