Załoga Motofaktów wygrywa na „Żubrach”

(bb)
Tomasz Szmandra i Grzegorz Badura (Alfa Romeo Mito) na starcie 48. Rajdu Żubrów / Fot. BB
Tomasz Szmandra i Grzegorz Badura (Alfa Romeo Mito) na starcie 48. Rajdu Żubrów / Fot. BB
48 edycję Rajdu Żubrów w klasyfikacji generalnej wygrał Sobiesław Zasada, dla którego był to już 14 triumf w tej imprezie. Bardzo dobrze spisała się także załoga Motofakty Castrol Rally Team, która po raz trzeci okazała się najszybsza w kategorii dziennikarzy.
Tomasz Szmandra i Grzegorz Badura (Alfa Romeo Mito) na starcie 48. Rajdu Żubrów / Fot. BB
Tomasz Szmandra i Grzegorz Badura (Alfa Romeo Mito) na starcie 48. Rajdu Żubrów / Fot. BB

Reprezentanci naszej redakcji Tomasz Szmandra i Grzegorz Badura startowali 170-konną Alfą Romeo Mito i przed startem wcale nie byli faworytami. Niemal pewnymi kandydatem do zwycięstwa w tej klasie wydawali się być Mariusz Suss i Kazimierz Duda, którzy mieli do dyspozycji ponad 400-konne Mitsubishi Lancer Evo. Jednak po starcie z Myślenic, okazało się, że spośród dziesięciu rozegranych odcinków specjalnych (dwukrotnie pokonywanych oesów: Góra Chełm, Lanckorona, Bałosówka, Przysłop i Góra Makowska), załoga Motofakty Castrol Rally Team wygrała ze swoimi najgroźniejszymi rywalami aż siedem i bezdyskusyjnie zajęła pierwsze miejsce w swojej klasie.

Na starcie rajdu stanęło 70 załóg. Czternasty raz zwycięstwo w klasyfikacji generalnej (uwzględniającej współczynniki wiekowe) przypadło w udziale Sobiesławowi Zasadzie, pilotowanemu przez wnuka, Daniela Chwista, którzy startowali w Audi TT RS. Drugą lokatę zajęli Dariusz i Igor Banasikowie, a trzecią Romuald Chałas i Robert Bromke (obie załogi w Mitsubishi Lancerach). Taka sama była kolejność czołowej trójki w grupie I (dla zawodników powyżej 50 roku życia).

Puchary zdobyte przez załogę Motofaktów / Fot. Tomasz Szmandra
Puchary zdobyte przez załogę Motofaktów / Fot. Tomasz Szmandra

W grupie II (wiek od 30 do 50 lat) triumfowali Konrad Biela i Paweł Domalik (Subaru Impreza) przed Piotrem i Maciejem Schrammami oraz Grzegorzem Olchawskim i Kamilem Wróblem (obie załogi w Mitsubishi Lancerach).

Natomiast w grupie III (dla samochodów co najmniej 25-letnich) najszybsi byli Arkadiusz Kula i Alicja Gnatowska (Opel Kadett GTE), za którymi sklasyfikowano Bartosza Janika z Igorem Jureckim (Mercedes 190E Z3 16V) oraz Mariusza Kubisa z Jarosławem Strzeleckim (Alfa Romeo GT AN).

Spośród włoskich załóg największy sukces odnieśli Rossario Bossoni i Elia Cadei (Lancia Fulvia HF), którzy wygrali w klasie 1, grupy 3. Natomiast były kierowca Formuły 1 Alex Caffi i jego pilot Enrico Gerli (Alfa Romeo GTV)zajęli trzecie miejsce w klasie 2, grupy 3.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty