Jak dodała ekspertka, warto nie tylko ubezpieczać samochód, ale też kierować się rozwagą. "Kiedy sytuacja nas zaskoczy i np. utkniemy w korku pod wiaduktem, gdzie zbiera się woda, nie próbujmy za wszelką cenę przejechać przez rozlewisko. Obserwujmy, czy auta jadące przed nami mogą przejechać, a przejeżdżając nie wytwarzają fali, co grozi zalaniem pracującego silnika i zassaniem wody przez kolektor dolotowy. Doprowadzi to do poważnej awarii, której usunięcie będzie kosztowne" - zaznaczyła Durska.
Jak podkreśliła, w przypadku zalania samochodu po nawalnym deszczu, nie należy próbować samodzielnie uruchomić auta. "W skrajnych przypadkach braku rozwagi ze strony ubezpieczonego, ubezpieczyciel może odmówić pokrycia szkód. Przed zawarciem umowy z zakładem warto zapoznać się z ogólnymi warunkami umowy, by później nie być zaskoczonym sytuacją" - podkreśliła.
Jak poinformowała, w skrajnych przypadkach braku rozwagi ze strony ubezpieczonego, ubezpieczyciel może odmówić pokrycia szkód. "Przed zawarciem umowy z zakładem warto zapoznać się z ogólnymi warunkami umowy, by później nie być zaskoczonym sytuacją" - podkreśliła Durska.
Jej zdaniem, jeśli woda jest na tyle głęboka, że istnieje ryzyko zalania silnika, najrozsądniej jest się zatrzymać i wyłączyć motor. Lepiej też zostawić auto w wodzie, niż ryzykować, że przejeżdżając przez rozlewisko zalejemy silnik. Jak powiedziała ekspertka, może się bowiem okazać, że trzeba będzie naprawić samochód na własny koszt, nawet jeśli się ma polisę autocasco.
ZOBACZ TAKŻE: Renault Symbioz. Testujemy konkurenta Peugeota 3008. Co ma do zaoferowania?
W jej ocenie należy skorzystać z profesjonalnej pomocy. "Laweta pomoże wyciągnąć nasz samochód bez ryzyka powiększenia zniszczeń. Po każdym zalaniu auto powinno trafić do serwisu" - wskazała.
Wyjaśniła, że odholowanie pojazdu do warsztatu zostanie pokryte z polisy assistance. "Jeśli mamy polisę autocasco, pokryje ona koszty oceny uszkodzeń i naprawy pojazdu" - dodała.
Źródło: