Po zakończeniu etapu projektowego rozpoczęły się prace nad skonstruowaniem modelu w skali 1:1. Twórcy pracują także nad podwoziem, zawieszeniem oraz silnikiem. Pod maską odmłodzonej Warszawy ma znaleźć się sześciolitrowy silnik V10 o mocy 607 KM. Napęd na tył przekazywany będzie poprzez siedmiostopniową skrzynię półautomatyczną. Wszystko to sprawi, że Nowa Warszawa będzie mogła rozwinąć prędkość do 330 km/h.
Auto będzie miało 4880 mm długości, 1980 mm szerokości oraz 1420 mm wysokości. Otrzyma 22-calowe koła 295/25, a jego masa całkowita ma nie przekroczyć dwóch ton. Zespół projektantów starał się jak najwięcej wzorować na pierwotnej Warszawie, która święciła triumf w PRL-u. Zgodnie z tym założeniem auto będzie posiadać okrągłe lampy, zgarbioną maskę i kształty retro. Nadwozie i wnętrze Nowej Warszawy mają być wytwarzane ręcznie.
Autorem projektu "New Warsaw Wratislava" jest Michał Koziołek, który wcześniej wskrzesił na Euro słynną Syrenę. Do projektu dołączyli Michał Puchalski i Adam Mally, studenci Wrocławskiej Architektury, Łukasz Myszyński student Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, Dawid Ozga, Jacek Śniadecki, Jacek Bodziony i Zbigniew Żelazny. Za zadanie postawili sobie połączenie innowacyjności pojazdu na miarę XXI w, wraz z retrodesign'em charakterystycznym dla jej kultowej poprzedniczki.
Premiera przewidziana jest na na przełom maja i czerwca 2014 roku. W planach jest powstanie czterech sztuk rocznie.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?