Zakaz dla kierowców w całym mieście? Takim autem już byś nie wjechał

OPRAC.:
Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Strefę ma kontrolować straż miejska i policja, a za wjazd samochodem niespełniającym wymogów środowiskowych oznaczonych nalepką będzie groził mandat 500 zł.
Strefę ma kontrolować straż miejska i policja, a za wjazd samochodem niespełniającym wymogów środowiskowych oznaczonych nalepką będzie groził mandat 500 zł. Krystian Dobuszyński
Działacze partii Zieloni przestawili swoją koncepcję strefy czystego transportu. Chcą by była wprowadzana na terenie całej Warszawy, a nie tylko w centrum i bliskiej okolicy. To oznacza szereg zakazów dla kierowców.

Maciej Józefowicz z koła Warszawa Centrum przekazał, że w konsultacjach, które przeprowadza ratusz Zieloni zgłoszą szereg uwag.

Będziemy chcieli, żeby strefa została wprowadzona szybciej, żeby normy euro były wyższe. Po to, żeby wyeliminowały śmierdzące samochody, które jeżdżą codziennie po Warszawie i zatruwają nasze powietrze. Będziemy też chcieli, żeby ta strefa obejmowała znacznie większy obszar. Mieszkańcy wszystkich dzielnic zasługują na takie samo traktowanie" - podkreślił.

"Projekt uchwały obejmuje tylko 7 proc. powierzchni miasta, mimo że smog nęka nas wszystkich. Urząd miasta nie podaje uzasadnienia, dlaczego ta reforma ma być wprowadzana w tak wąskim zakresie, ale podaje wyniki sondażu wedle którego 87 proc. mieszkańców miasta opowiada się za działaniami miasta na rzecz poprawy jakości powietrza. Biorąc to pod uwagę niezrozumiałym jest, dlaczego te działania mają dotyczyć tylko 7 proc. mieszkańców" - powiedziała Wanda Błaszczyk z koła białołęckiego.

Proponowana przez ratusz strefa miałaby objąć - czego również dotyczą konsultacje - większość Śródmieścia, fragmenty Woli, Ochoty oraz Saską Kępę, część Pragi Północ i Południe. Oprócz pojazdów spełniających normy, aut zabytkowych, poruszać się po niej bez spełnienia norm będą mogły auta osób niepełnosprawnych, wozy służb ratowniczych, czy samochody specjalne, np. śmieciarki. Wszystkie autobusy miejskie spełniają normy zapisane na połowę 2024 roku.

Strefę ma kontrolować straż miejska i policja, a za wjazd samochodem niespełniającym wymogów środowiskowych oznaczonych nalepką będzie groził mandat 500 zł. Stolica planuje też honorowanie oznaczeń z innych miast.

Konsultacje zaczęły się 25 stycznia i potrwają do 25 kwietnia.

Ograniczenia w ruchu pojazdów najbardziej zanieczyszczających środowisko przygotowują też inne duże miasta w Polsce i Europie, a obowiązek ich wprowadzenia w Warszawie wynika też z Programu Ochrony Powietrza dla Województwa Mazowieckiego.

Źródło:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty