W prawidłowo serwisowanym pojeździe użytkownik zapomina o istnieniu filtra paliwa, gdyż jest on wymieniany podczas okresowych przeglądów.
Filtry paliwa wyposażone w przegrodę plisowaną lub nawojową usuwają z paliw silnikowych pyły, cząsteczki organiczne i wodę. Muszą niezawodnie działać przy dużych wahaniach temperatury /zima-lato/ oraz przy silnej pulsacji paliwa. Dla różnych silników mają określoną wydajność i powierzchnię czynną. Filtr źle dobrany do układu paliwowego przedwcześnie się zużywa, co może doprowadzić do nieregularnej pracy silnika lub do jego zatrzymania.
W samochodach nie należy eksperymentować z filtrami paliwa, trzeba stosować oryginalne lub zalecane przez producenta pojazdu.
Wideo
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
Materiały promocyjne partnera