Wodór tankuje sześć pojazdów HydroGen3 wyprodukowanych przez General Motors. Powstały one w oparciu o model Opel Zafira. Samochody wyposażono w ogniwa paliwowe, które w wyniku reakcji wodoru z tlenem wytwarzają prąd. Dostarczany jest on do silnika elektrycznego. W odróżnieniu od modeli z napędem hybrydowym, takich jak wspomniany Mercedes klasy A czy Fiat Panda Hydrogen, jednostka
elektryczna nie współpracuje z silnikiem spalinowym i samodzielnie napędza pojazd. HydroGen3 rozwija prędkość maksymalną 160 km/h, a na osiągnięcie "setki" potrzebuje 16 sekund.
Pojazdy wykorzystywane są w jednej z waszyngtońskich firm kurierskich. Wcześniej HydroGen3 poddawano testom w Tokio. Auto sprawdzano także podczas zorganizowanego latem tego roku "Maratonu Ogniw Paliwowych Opla". W ciągu 38 dni HydroGen3 odwiedził 14 państw przejeżdżając 9696 kilometrów bez awarii. W ten sposób niemal podwoił
rekord długodystansowy pojazdu z ogniwem paliwowym.
General Motors od 2002 roku uczestniczy w programie "California Fuel Cell Partnership", prowadzonym wspólnie przez firmy prywatne i ośrodki rządowe. Jego celem jest stworzenie jak najbardziej wydajnych ogniw paliwowych przy jak najmniejszych kosztach ich produkcji i użytkowania.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?