Z mocnym silnikiem i bez dachu nad głową

Maciej Pobocha
Udostępnij:
Alfa Romeo Spider 3.2 V6 przyspiesza do setki w 7 sekund, a na dodatek ma składany dach.

Alfa Romeo Spider 3.2 V6 przyspiesza do setki w 7 sekund, a na dodatek ma składany dach.
    

Fot. Alfa Romeo
Fot. Alfa Romeo

 

Spider nie jest klasycznym kabrioletem. Ma miękki składany dach, ale mogą nią podróżować tylko dwie osoby, a nie cztery, jak zazwyczaj w kabrioletach. Dodatkowo przednia szyba nachylona jest pod sporym kątem. Wszystko to sprawia, że Alfę zaliczamy do grona roadsterów, wśród których wyróżnia się wyglądem. Niska, szeroka z charakterystycznymi reflektorami i mocnymi przetłoczeniami sprawia wrażenie, jakby jechała nawet wtedy, gdy stoi.

 

Panel centralny skierowany jest ku kierowcy, co sugeruje, że to on jest w Alfie najważniejszy. Sportowe siedzenia mają szerokie siedziska i podparcia, a możliwość ich regulacji w kilku płaszczyznach pozwala na zajęcie wygodnej pozycji. Szkoda, że fotele nie są mocniej przetłoczone, bo podczas pokonywania zakrętów ma się wrażenie ześlizgiwania. Uczucie to wzmaga śliska skóra, jaką pokryto siedzenia.

 

Benzynowy silnik V6 o pojemności 3,2 l to najmocniejsza jednostka, z jaką oferowana jest Alfa Romeo Spider. Ma 260 KM i pozwala na rozpędzenie samochodu od 0 do 100 km/h w 7 sekund i jazdę z prędkością 244 km/h. Niski, gardłowy dźwięk wydobywający się spod maski może się podobać, ale w dłuższej trasie bywa męczący.

**CZYTAJ TAKŻE

Alfa Romeo Spider - wrażenia z jazdyAlfa Romeo Spider V6 Q4

**

 

Decydując się na 260-konną odmianę, można zapomnieć o ekonomicznej jeździe. W trasie zużycie paliwa wynosi 12 l/100 km, a w mieście sięga 19,5 l/100 km. To częściowo efekt zastosowania automatycznej skrzyni biegów Q-Tronic. Może ona pracować w trybie Sport, w którym zmiana przełożeń następuje przy wyższych obrotach silnika, co pozwala na bardziej dynamiczną jazdę. Tryb Winter ułatwia z kolei ruszanie i jazdę w sytuacji niskiej przyczepności.

 

Wersja 3.2 ma stały napęd na obie osie. Moc rozdzielana  jest w 57 proc. na koła tylne, a w 43 proc. na koła przednie.

 

Alfa Romeo Spider V6 kosztuje 187 900 zł.

**więcej zdjęć Alfy Romeo Spider w

naszej galerii

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie