Z gazem wolniej?

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. Paweł Nowak
Fot. Paweł Nowak
W samochodach bez elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu zasilanych gazem następuje pogorszenie zdolności do przyspieszenia.

Silniki samochodów z zapłonem iskrowym są przystosowane do zasilania benzyną.

Fot. Paweł Nowak
Fot. Paweł Nowak

 

Właściwości paliwa LPG i benzyny różnią się znacznie. Dotyczy to w szczególności wartości opałowej, która dla litra benzyny jest o 20 procent większa niż dla litra gazu oraz liczby oktanowej. Jest ona wyższa dla gazu i wynosi średnio 107, lecz jest niestabilna i waha się w zależności od proporcji propanu i butanu.

 

Ta właściwość powoduje, że w samochodach bez elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu następuje pogorszenie zdolności do przyspieszenia, bowiem układ zapłonowy przystosowany jest do zasilania benzyną. Mniejsza wartość opałowa gazu powoduje zwiększone, w porównaniu z benzyną, zużycie tego paliwa.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie