Youngtimer Warsaw. Miłośnicy klasycznej motoryzacji rozpoczęli sezon

Jakub Mielniczak
Słoneczne niebo, delikatny wiatr i temperatura ponad 20 stopni Celsjusza - w takich pięknych okolicznościach przyrody miłośnicy klasycznej motoryzacji po raz siódmy przywitali sezon cyklicznych spotkań pod szyldem Youngtimer Warsaw.Fot. Jakub Mielniczak
Słoneczne niebo, delikatny wiatr i temperatura ponad 20 stopni Celsjusza - w takich pięknych okolicznościach przyrody miłośnicy klasycznej motoryzacji po raz siódmy przywitali sezon cyklicznych spotkań pod szyldem Youngtimer Warsaw.Fot. Jakub Mielniczak
Słoneczne niebo, delikatny wiatr i temperatura ponad 20 stopni Celsjusza - w takich pięknych okolicznościach przyrody miłośnicy klasycznej motoryzacji po raz siódmy przywitali sezon cyklicznych spotkań pod szyldem Youngtimer Warsaw.

Tegoroczna impreza została zorganizowana na autodromie Automobilklubu Polski na Bemowie. Na płycie lotniska stanęło ponad 600 samochodów - jak przyznają organizatorzy - to absolutny rekord. Chociaż bramę wjazdową otwarto punktualnie o 11.00, to kulminacja chętnych do wjazdu przypadła między godzinami 12.00 a 13.00. Niektórzy musieli długo poczekać - nawet do godziny zanim ustawili swoje auta w jednym z wyznaczonych sektorów, a duża część Bemowa stanęła w potężnym korku. Lokalna inicjatywa cyklicznych spotkań youngtimerów powoli osiąga zasięg ogólnopolski, a nawet międzynarodowy - wiele aut pokonało setki kilometrów, by pojawić się na niedzielnej imprezie. Wśród uczestników wyróżniała się kilku samochodowa delegacja z Łotwy - tamtejsi fani klasycznych aut współpracują z organizatorami Youngtimer Warsaw od kilku lat.

Jakie auta dominowały wśród prezentowanych? Można było wyróżnić kilka trendów - tradycyjnie, silną grupę stanowiły produkty polskiej motoryzacji - polskie Fiaty 126p, 125p i Polonezy. Niektóre  w stanie oryginalnym, inne po tuningu wizualnym i mechanicznym. Kilka samochodów przyjechało z towarowymi przyczepkami Niewiadów. Wśród aut zagranicznych zdecydowanie królowały auta niemieckie - Mercedesy, BMW i Volkswageny - praktycznie każdy model z przełomu lat 80. i 90. miał swojego przedstawiciela na imprezie. Mniej było Audi - jedynie pojedyncze egzemplarze 100 C3 „Cygaro” oraz V8 z początku lat 90.

Niewiele było aut francuskich - wśród nich wyróżniały się piękny Citroen Traction Avant, BX GTI 16V oraz Matra Murena. Z „japończyków” uwagę zwracało kilka egzemplarzy mocno stuningowanych Nissanów 200SX, dwa piękne Mitsubishi Sigma oraz Toyota Corolla[b] E9 1.6 16V.[/b]

ZCieszy duże zainteresowanie klasyczną motoryzacją, także wśród odwiedzających. Rozpoczęcie sezonu odwiedziło wielu niezmotoryzowanych, którzy często całymi rodzinami wybrali się obejrzeć prezentowane auta. Imprezę prowadził znany z TVN Turbo Patryk Mikiciuk, który prezentował pod sceną co ciekawsze samochody należące do uczestników. Na głodnych czekało kilka foodtrucków - zbudowanych na bazie klasycznych aut.

Spotkania Youngtimer Warsaw odbywają się w każdą środę o 19.00 na błoniach Stadionu Narodowego oraz w niedziele o tej samej porze - w zmiennej lokalizacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty