Yamaha XVS 650 Drag Star

Tadeusz Suchomski
Spokojny cruiser

Przez cztery lata produkcji nowa generacja chopperów, nosząca wspólną
nazwę Drag Star, zyskała uznanie motocyklistów. Punktem wyjścia dla nowego
silnika była znana już z XV 535 jednostka napędowa. Chopper jest takim
motocyklem, który musi wywołać zamieszanie. Czy tym kryteriom odpowiada
Yamaha Drag Star?**
Jednostka napędowa
Wyposażona jest w dwucylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
widlasty silnik o pojemności 649 ccm i mocy 40 KM. Głowice są dwuzaworowe
z pojedynczymi sprężynami zaworowymi. Gaźniki o średnicy gardzieli 28 mm
wyposażono w czujniki położenia TPS i podgrzewanie. Maksymalny moment obrotowy
silnik osiąga już przy 3000 obr/min., co dobrze świadczy o jego elastyczności.
Dużo chromu
Drag Star kusi bogactwem chromów i lakieru. Jednak aby już po kilku
latach ich blask nie osłabł, wszystkie chromowane elementy, w tym szprychy,
felgi, osłony silnika itp. pokryte są specjalnym bezbarwnym lakierem. Podobnie
układ wydechowy wykonany jest ze stali nierdzewnej osłoniętej chromowanymi
ekranami.
Wygoda
Za szeroką kierownicą siedzi się wygodnie. Kolana obejmują pękaty zbiornik
paliwa. Podnóżki wysunięte są daleko do przodu. Motocykliści powyżej 180
cm mogą jednak narzekać na brak miejsca. Tylne koło napędzane jest wałem
Kardana. Bezobsługowość, czystość i trwałość, przekonały już niejednego
ceniącego sobie jego praktyczność.
Zawieszenie i hamulce
Długi rozstaw osi wynoszący w przypadku tego jednośladu, korzystnie
wpływa na stabilność pojazdu podczas jazdy. Tylny wahacz imitujący sztywne
zawieszenie współpracuje z ukrytym pod siedzeniem amortyzatorem, którego
charakterystykę można zmienić jednym ruchem ręki. Za zatrzymanie Drag Stara
odpowiada pojedynczy hamulec tarczowy z przodu. Tylny bębnowy nie ma już
tej skuteczności, ale i tak w zupełności go wystarcza. Zbiornik paliwa
mieści 16 litrów benzyny. Zużycie paliwa wynosi 7 l/100 km.
Podsumowanie
Yamaha Drag Star zasługuje na uwagę poszukujących stylowego, lekkiego
i nieskomplikowanego w prowadzeniu choppera.
Co sądzą o tym motocyklu motorowi?**
Zbigniew Niemiec, Ostrów Wlkp.

_- Jest to kontynuacja powoli odchodzącego Virago, Drag Star ma dobre
właściwości jezdne. Atutami tego motocykla są konkurencyjna cena, wysoka
jakość wykonania oraz ekonomiczność. Jest to typowy pojazd dla początkujących
lub dla tych, którzy powracają do jednośladów._Ryszard Majewski, Poznań

- Japończycy przez cały czas próbują upodobnić się do Harleya, lecz
im to nie wychodzi i nie wyjdzie. Nie jest sztuką poskładać motocykl

z elementów już produkowanych, chwalić się, że ma się taką "gwiazdeczkę".

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty