
Model Xenter skierowany jest do użytkownika, który chce szybko dojechać do pracy czy na spotkanie ze znajomymi.
Dzięki chłodzonemu cieczą 4-suwowemu silnikowi SOHC o pojemności 155 ccm dalsza podróż poza miejską aglomerację nie będzie żadnym problemem.
Yamaha Xenter dysponuje mocą prawie 16 KM, które osiągane są przy 7 500 obr./min, natomiast maksymalny moment obrotowy to 14.8 Nm przy 7 500 obr./min.
Wtrysk paliwa zapewniać ma bezproblemową eksploatację i oszczędność benzyny, a 1-cylindrowa jednostka posiada wałek wyrównoważający, aby zmniejszyć wibracje silnika.
W modelu Xenter zastosowano tylne zawieszenie typu monocross, znane już z maksiskutera TMAX.
Powoduje ono, że środek ciężkości przesuwa się bardziej ku środkowi skutera, co poprawia równowagę i pewność prowadzenia oraz sprawia, że konstrukcja podwozia staje się bardziej zwarta.
Z przodu na resorowanie i tłumienie odpowiada klasyczny widelec teleskopowy.
Z przodu Yamaha Xenter posiada tarczę hamulcową o średnicy 267 mm. Z tyłu znajdziemy hamulec bębnowy o średnicy 150 mm. Zunifikowany układ hamulcowy wyrównuje różnice ciśnienia między przednim a tylnym hamulcem.
W nowym skuterze Yamahy tylny reflektor wykonano w technologii LED, tak samo jak wielofunkcyjny wyświetlacz, który poza prędkością i przebiegiem pokazuje aktualną godziną oraz temperaturę powietrza.
Dodatkowo Xenter wyposażono standardowo w tylny bagażnik pozwalający łatwo zamontować kufer centralny o pojemności 39 litrów.
Skuter dostępny będzie w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej (Midnight Black), szarej (London Grey) oraz białej (Avalanche White).
Cena Yamahy Xenter na razie nie jest jeszcze oficjalnie znana, chociaż właśnie na polskim rynku ma ona bardzo duże znaczenie dla powodzenia nowego skutera.
Fot. Yamaha
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?