Do tej pory zawodnicy ścigający się w klasie aut o mniejszych modyfikacjach technicznych – Adventure, byli zobowiązani do
takiego przygotowania swoich pojazdów, by auta w kwestii wyglądu i zastosowanych modyfikacji, do słupka B nie odróżniały się w sposób znaczący od pojazdów seryjnych. W tym roku organizator postanowił złagodzić nieco wymagania w stosunku do uczestników startujących w tej klasie. W tegorocznej edycji i postanowieniach regulaminowych, zasadniczym wyróżnikiem stanowiącym o przydziale do poszczególnych klas będzie rodzaj wyciągarki zamontowanej w aucie. Jest to wyraźne wyjście naprzeciw zawodnikom, którzy chcieliby zakwalifikować się do klasy Adventure.
W tym roku rozgrywana będzie 13. edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Puchar to najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4x4 w Polsce. Puchar Polski OFF-ROAD PL jest organizowany nieprzerwanie od 2001 roku. Rywalizacja rozpoczyna się prologiem, a następnie zawodnicy mają do pokonania kolejne etapy Rajdu. Załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów. W Pucharze Polski zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: Extreme i Adventure. Klasa Extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie aut seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?