Receptą na zastój na motoryzacyjnym rynku jest zwiększenie liczby samochodowych premier. Tę oczywistą prawdę powtarzają od wielu lat szefowie motoryzacyjnych koncernów. W tym roku, na polskim rynku, może się ona sprawdzić jak nigdy dotychczas. Każdy z liczących się producentów przygotował propozycję, która może być lokomotywą marki w danym segmencie.
Czy ok. 60 premier zmieni układ sił na naszym rynku motoryzacyjnym? Trudno o jednoznaczną odpowiedź, gdyż zależy ona od wielu czynników.

Od tego, czy nadal będziemy bardziej preferowali stare samochody niż nowe. Od tego, ile będzie kosztowała benzyna. Od tego, ile pojawi się nowych propozycji łatania budżetowych dziur z kieszeni kierowców. Od tego, kiedy nowe modele pojawią się na rynku. I od tego wreszcie (a może trzeba było od tego rozpocząć wyliczankę), ile będą kosztowały nowe modele. To ważne, gdyż nowości nikt nie będzie sprzedawał po promocyjnej cenie (na zachętę można sprzedać taniej kilkadziesiąt samochodów).
Pozostawmy na razie ceny nowych aut, gdyż te w wielu przypadkach są jeszcze niewiadomą. Ważny będzie termin premiery. Wszystko wskazuje na to, że rok 2007 będzie stał pod znakiem walki Fiata o odzyskiwanie utraconego rynku. Gdyby premiera kultowego Fiata 500 odbyła się już wiosną, to szanse Włochów na dobry wynik sprzedaży byłyby duże. Czy jesienią znajdzie się wystarczająco dużo chętnych na nowe auto, aby skutecznie zamieszać na rynku?
W pierwszej połowie roku włoską lokomotywą będzie nowy model Bravo. W tym samym czasie do walki o polskiego klienta przystąpi nowa Skoda Fabia. Od kilku tygodni nasz rynek podbija kolejna wersja Toyoty Corolli, a pierwsze rynkowe sygnały są dla Japończyków pozytywne. Czy do tej rywalizacji włączy się nowy Ford Modeno oraz Opel Astra w wersji sedan?
Rewolucji nie przewidujemy. Najlepiej sprzedającymi się nowościami 2007 roku będą zapewne: Skoda Fabia, Fiat Bravo, Toyota Corolla i być może Fiat 500. Ten ostatni, pod warunkiem że klienci zdecydują się na jego zakup, zanim go zobaczą. Możemy się jednak mylić, bo nasz rynek jest nieprzewidywalny i lubi zaskakiwać. Żaden z producentów nie obraziłby się, gdyby zaskoczył gwałtownym wzrostem popytu. Na to się jednak nie zanosi.
Producenci samochodów - zachęceni sukcesem Dacii Logan - wydają coraz więcej pieniędzy na konstrukcję tanich samochodów. To może doprowadzić do rynkowej rewolucji już za 2-3 lata.
PS. Czytajmy dokładnie oferty, gdyż nie ma kredytu zero procent (ktoś słusznie powiedział, że najdroższe są darmowe lunche). Czy producenci samochodów za darmo rozdają samochody? Oczywiście nie, więc dlaczego banki miałyby za darmo rozdawać pieniądze?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Mohito - Sukienka maxi w panterkę - Kremowy
Sukienka maxi w panterkę
kup teraz

Mohito - Elegancka czarna sukienka mini - Czarny
Elegancka czarna sukienka mini
kup teraz

Mohito - Swetrowa sukienka mini z golfem - Kremowy
Swetrowa sukienka mini z golfem
kup teraz

Mohito - Sukienka mini z długim rękawem - Różowy
Sukienka mini z długim rękawem
kup teraz

Mohito - Wzorzysta sukienka mini z długim rękawem - Czarny
Wzorzysta sukienka mini z długim rękawem
kup teraz

Mohito - Wzorzysta sukienka koszulowa mini - Wielobarwny
Wzorzysta sukienka koszulowa mini
Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA