W czasie Milan Design Week, czyli prestiżowej imprezy w stolicy światowej mody, Peugeot wykorzystuje system prezentacyjny łączący sztukę z technologią, stworzony specjalnie na to wydarzenie. Zwiedzający wstępują do tzw. immersyjnego świata złożonego z wielu ekranów prezentujących zarówno unikalny styl grafiki J. Demsky'ego, jak i nową szatę graficzną tego wyjątkowego modelu.
Warto podkreślić, że aby nadać wyścigowemu Peugeotowi 9X8 nowy wygląd, artysta nie ogranicza się do ozdobienia samochodu, lecz buduje także silny przekaz, wpisujący się we wspaniałą tradycję Art Cars, która ma swoje miejsce w historii motoryzacji. Projektant przydaje artystycznego szyku samochodowi sportowemu – jest w nim wszystko, co najlepsze w marce Peugeot pod względem stylu, wydajności i technologii. Pochodzący z Hiszpanii J. Demsky jest artystą wszechstronnym, czego przykładem jest fakt, że zaprojektował również kombinezon i kask kierowcy.
Co ciekawe, samochody z takim malowaniem wezmą udział w legendarnym wyścigu 24 godziny Le Mans, który w tym roku obchodzi swoje setne urodziny. Mimo silnej konkurencji, Peugeot 9X8 zamierza pójść w ślady swoich wielkich poprzedników, czyli modeli 905 (zwycięzcy w Le Mans w 1992 i 1993 roku) i 908 (triumf w 2009 roku). Ten wyczynowy hypersamochód z napędem na 4 koła wynosi technologię hybrydową francuskiego producenta w sportach motorowych na najwyższy światowy poziom, ale od początku swojego pojawienia się na torach wyścigowych wręcz szokuje śmiałym i jakże odmiennym od konkurencji designem nadwozia. Teraz dochodzi do tego jeszcze oryginalna szata graficzna.
Przypomnijmy, że zespół Peugeot TotalEnergies od lipca ubiegłego roku wystawia dwa modele 9X8 w nowej kategorii Hypercars w ramach Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC). Kierowcami francuskiego zespołu są: Paul Di Resta, Mikkel Jensen i Jean-Éric
Vergne oraz Loïc Duval, Gustavo Menezes i Nico Müller. W 2023 roku, w swoim pierwszym pełnym sezonie, celem teamu Peugeot jest co najmniej zdobycie miejsca na podium.