Wyścig ulicami Lwowa: Leopolis Grand Prix 2011

(TSz/ip)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Jak za dawnychn lat, 10 - 12 czerwca na ulicznym torze "Lwowski Trójkąt" odbędzie się Międzynarodowy Wyścig Samochodowy Leopolis Grand Prix.

Jak za dawnych lat, 10 - 12 czerwca na ulicznym torze "Lwowski Trójkąt" odbędzie się Międzynarodowy Wyścig Samochodowy Leopolis Grand Prix.

Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Grand Prix Lwowa to jedyny wyścig samochodowy w historii Polski nazywany Grand Prix. Pierwsza tego typu impreza została zorganizowana w 1930 roku przez Małopolski Klub Automobilowy. Trasa składała się z ostrych zakrętów i wąskich uliczek pokrytych asfaltem oraz niezwykle śliską kostką bazaltową, przecinanych miejscami torami tramwajowymi. Na torze o długości 3045 metrów kierowcy pokonywali 100 okrążeń.

W gronie startujących zawodników znalazło sie wielu ówczesnych mistrzów kierownicy. Byli wśród nich Polacy Henryk Liefeldt (zwycięzca z 1930 roku) i Jan Ripper, a także słynni Niemcy Hans Stuck (wygrał w 1931 roku) i Rudolf Caracciola (najszybszy w 1932). 
 
**CZYTAJ TAKŻE

Kia Lotos Race - szansa dla młodych!

**

Pamiętają o Kubicy

Kierowcy oraz ich samochody budzili powszechne zainteresowanie. Wyścigi gromadziły po kilkadziesiąt tysięcy widzów i były traktowane jako konkurencja dla wyścigu na słynnym torze w Monte Carlo. Odbyły się tylko cztery Grand Prix Lwowa. Ostatnie zostało rozegrane w 1933 roku.

Litewskie stowarzyszenie Leopolis Grand Prix ma na celu wskrzeszenie imprezy po ponad 80 latach przerwy. Najbliższe zawody będą miały miejsce w dniach 10 - 12 czerwca 2011 roku. Odbędą się one dokładnie na tej samej trasie, co pierwsze cztery wyścigi. Do startu zgłosiło się blisko 90 załóg. A wśród nich są takie pojazdy jak Bugatti T41, Alfa Romeo 1900 SS, Jaguar D-Type czy Maserati 3500 GT.

Jak podaje organizator imprezy, wartość zgłoszonych do startu pojazdów waha się od 50 tys. do 3 mln euro. Dopuszczone do wyścigu będą tylko samochody wyprodukowane w latach 1920 - 1970, oraz unikaty z lat 1971 - 1976.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie