Wymiana kół. Uwaga na podstawowe błędy!

Mariusz Michalak / TVN Turbo / x-news
Fot. Jacek Babicz
Fot. Jacek Babicz
Nie każdy zmienia opony na zimowe. Niektórzy jeśli już decydują się na zamianę, podmieniają nie samą oponę, ale po prostu koło z oponą na daną porę roku. Nie oznacza to jednak, że nie można przy tym popełnić błędów.

Jeśli kierowca zdecyduje się na samodzielną wymianę kół, zaoszczędzi czas i pieniądze. W teorii wymiana jest dość prosta - lewarek, klucz, kilka śrub. W praktyce podczas tej czynności, można popełnić wiele błędów.

Pierwszy jest dość błahy - dobór odpowiedniego miejsca. Podłoże powinno być twarde i płaskie, natomiast jeśli będzie inaczej, podnośnik może się zapaść. Kolejny istotny punkt to zablokowanie unoszonego samochodu - należy zaciągnąć hamulec ręczny oraz zabezpieczyć koła przed przesunięciem np. cegłami.

Właściciele aut z automatycznie regulowanym zawieszeniem muszą pamiętać, że próba podniesienia auta bez przełączenia go w tzw. tryb serwisowy może spowodować uszkodzenie elementów zawieszenia.

Aby opona pracowała jak należy, trzeba ją zamontować zgodnie z kierunkiem. Śruby nie mogą być dokręcone ani zbyt słabo, ani zbyt mocno. Zmiana felg na inne, wiąże się także ze zmianą samych śrub. Może się również okazać, że po samodzielnej wymianie kół, trzeba będzie je wyważyć u wulkanizatora.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty